S-V-MP verses Alliansen 4-2



S-V-Mp verses Alliansen  4-2 (2-0)   2* 25 min

Publik ca  65

Målgörare

1-0  Claes-Göran Borg   (10 min)
2-0  Joakim Siljebäck     ( 18 min)

3-0 Joakim Siljebäck      ( 33 min)
4-0 Joakim Siljebäck      ( 38 min)
4-1 Sture Eliasson          ( 40 min)
4-2 Henrik Artursson       (45 min)


Alliansen startade i högt tempo och hade 5 till 6 personer som kom till flera bra anfall de första 10 minuterna och det var inte lång ifrån att det de fick in ett mål men antingen rann bollen ut längs kortlinjen alternativt att skotte gick utanför eller att vår säkre målvakt Bo Eliasson räddade genom att stå bra plaserad. Jag fick  själv jobba hårt i flera djupledslöpningar för att hinna före de snabba Alliansspelarna.

Våra Kvinnor ; Berlings (Veronica-Linda), Marita Bengtsson, Anita, Carina Ohlsson, Britt Rham, Birgitta och Irena Kureida gjorde en fantastisk kämpa insats och det var mycket kul att spela med dem.

Vi i S-V -Mp kom långsamt in i matchen och i samband med en bra brytning av Irena på mitten så kom bollen till Bengt Arne som spelade Joakim som satte bollen snett inåt bakåt till Clabbe som med en fin bredsida satte bollen i mål. 
Efter detta så skapade båda lagen en del lägen där Alliansen hade mer boll och skapade många hörnor som vi med viss tur kunde rensa bort,, Torbjörn Svensson, Sture , Jan Larsson, Henrik Artursson och Bo Råderlöv gjorde en mycket stark kämpa insats i Alliansen men också deras kvinnor som Inger Svensson mfl var duktiga.
när vi sedan genom en långboll från min sida som gjorde att Siljebäck kom fri på högerkanten så gjorde han inga misstag utan satte den fint i nättaket efter att ha lurat bort en försvarare.

Våra gubbar spelade på följande sätt,,, Jag själv mittback/libero , Mario Malani Mittback/vb, Clas Göran Borg deffensiv mf, Bengt Arne Bengtsson innermittfältare, Tomas Lidberg Innermittfält/yttermf , Göran Körk innermitt/yttermitt, Kenneth Lundell center, Josef kjellqvist mittback/vänsterback, Joakim Siljebäck Center,

Alla spelade så mycket de ville och jag själv fick inte byta mer än två ggr,,5 min i första och 5 i andra,, men jag erbjöd mig och jag fick en del förfrågningar om detta från Alliansen på skämt förståss då jag måste erkänna att de var ett mycket bra lag och mycket väl kunde ha vunnit denna mycket roliga match där alla höll glädjen högt men visst var det härliga kämpa tag och då inte minst våra kvinnor som verkligen tog i närkamperna och jag måste framhålla Irena Kureida enorna kämpa anda i närkampspelet , Hon flyttade verkligen på Alliansen gubbar av och till.

I andra halvlek så var det spelmässigt jämnt och det var ca 50/50 i bollinehav men 2-0 i hörnor till Alliansen och i avslut var det jämnt . I första så var det  5-0 i hörnor till Alliansen samt ca 60/40 i bollinnehav till Alliansen , Så ni förstår att det var en jämn och bra match för publiken.

Vi fick två mål i början av andra halvlek genom att vi passade djupled till Joakim Siljebäck som båda gångerna drev två personer och satte den fint chanslöst för Alliansens duktiga målvakt.

När sedan reduseringen kom som var rättvist genom en fin genomskärare av Jan Larsson till Sture som fint vrickade bollen i mål så blev det lite härlig nerv i matchen och när sedan Henrik på en bar skott i nättaket otagbart satte bollen från mv högra sida så blev det riktig energi i matchen och Alliansen kom med 5 till 6 spelara igen i flera fina anfatt som vi antingen lyckades få ut mot kortlinjen eller räddades av både mig , Josef och Bo i målet.. och så hade vi lite turen på vår sida att bollarna som sköts slank utanför våra stolpar,,

som sagt en härlig match och kul att vara spelande lagledare för ett sådant här gott kämpande lag och jag måste säga att det var en av de roligaste matcherna på länge.

Tv 4 skaraborg var där och följde matchen och Nlt och Lidköpingsnytt ,,, härligt,.
Vår insamling blev lyckat då va 4 500 i inträde till Hospice samt 1400 som hagavallens egna kiosk försäljning stog för och som de gav till insamlingen..

Ett stort tack till Kållandsö GoiF / och till våra domare
Kenth Lindström
Mikael Larsson

och till den månghövdade publiken ,, jag hade hoppas på 40 !

Samt att vädret blev så bra som det blev..
och tack till Henrik Artursson som hade ursprungsiden,,. bra jobbat och jag får önska dig lycka till i valet men om reultatet ska tolkas i mandat så skulle det innebära att S-V-Mp  får två mandat mer än Alliansen.
ja vi får väl se

god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback