Hej



Nu är det politiska arbetet snart slut för detta året  och man börjar ladda batterierna inför vt 2007.

Det är många politiska utmaningar framför oss. Vi måste ta ännu större kliv i att bekämpa koldioxidutsläppen på kommunal plan, samt att vi måste värdera miljö frågan ännu högre i alla delar av politiska beslut.

Vi ska bygga en ny grund för bandyhall.... (miljövänligt)

Vi ska bygga mer hus centralt (miljövänligt)

Vi ska bereda mark för ev, nytt handelsområde (miljövänligt)



Vi måste låta långsiktigt tänkande gå före det kortsiktigt hur frästande det än kan vara att välja snabba och som man tror vinst givande vägar som på lång sikt kan vara förödande....

Lidköping behöver föra en än störrre miljö/klimat dialog framöver...
Jag känner att intresset bara ökar just nu, så det är viktigt att vi verkligen der till att skapa forum för dialog.

Jag ser ett Lidköping som är i framkant i miljötänkande vilket i sig är en långsiktig tillväxtfaktor,,,

I dag har vi kommunfullmäktige och jag kommer att lägga två motioner .. 1 Om utvecklad dialog med medborgarna .(finns i överenskommelsen)

2. Om upphandling av ekologiskt/närproduserat i våra skolor ...(finns i överrenskommelsen


Samt så kommer jag lägga en interpellation gällande klimatfrågan,,,,,till Kjell Hedvall...


Det gäller att visa vilja och engagemang i det politiska arbetet för ingen kommer flygande på en utan det gäller att själv vara kreativ och visa en vilja på att hitta politiska lösningar för morgondagens politik,.,..

I morgon så blir man 39 år'    inget att göra åt....
vill man titta till mig efter kl 18 så är dörren öppen som det heter,,,
vill ni göra något så kan man ju alltid köpa en utsläppsrättighet

ha det gott

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och jag kommer självklart på din födelsedag!

Postat av: Gunnar

På min hemsida finns nu en trevlig och fryntlig bild på jubilaren!

2006-12-12 @ 21:03:37
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Karin T

Grattis du gamle man! ;-) Hade ju gärna kommit, som du vet... men har varit i Finland och studerat snö(!) Jag har en egen blogg nu, blog.mp.se/karinthomasson, som funkar ibland... Kolla gärna in den.God jul o allt det där!

2006-12-17 @ 12:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback