Ser framåt



Hej !

Jag vill passa på att skriva nådra funderingar inför jul och nyårs helgerna 2006/07

Det finns inget ord som är skrivit som inte har sin betydelse och för varje gång någon skriver något för andra att läsa så deltager man i det offentliga samtalet som skapar grunden för demokratin och ger förutsättningar för allas lika möjlighet att komma till tals !

Visst är det så att vi skulle kunna vara mycket bättre på att utveckla medborgardialogen och det finns så mycket spännande och intressanta ideer som finns och som riskerar att fösvinna då vi inte frågar efter dem ordentligt.

Det är bara genom den ömsesidiga dialogen som vi når resultat och det ät ju så att demokrati inte på något sätt är en enman show utan här skall vi alla deltaga.

Jag hoppas mycket på den kreativa dialogen inför framtiden och jag ser absolut slutet på de enskilda partiernas rätt till ideerna och vilka som ska komma fram på dagordningen,  utan här kommer den kreativa mångfalden och där alla medborgare har rätt att lyfta fram ideer och tankar till dagordningen på kommunstyrelsens bord och till kommunfullmäktige.

Samhällets mångfald och komplecitet kräver detta !
Jag tycker det är mycket viktigt med partipolitiken och gillar den representativa demokratin men den orkar inte bära hela lasset självt utan behöver deltagande medborgare som med medborgarmotioner och annat går in dialogen gällande vårt samhällsbygge.

Jag ser positivt på många sätt på utvecklingen i vårt samhälle men det finns faror och en av våra stora är utanförskapet och varje dag en ytterligare ställer sig till utanförskapets samhälle så tunnas grunden för vår demokrati ut...

Sverigedemokraternas framgång är en symbol för detta skulle jag vilja påstå.

Jag kommer att under 2007 på olika sätt försöka förstärka dialogen med medborgarna och försöka ta olika initiativ inom detta område...

Ha det gott nu alla läsare och njut av stundande helger

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och jag tycker att alla läsare av Görans blogg ska besöka min hemsida för att se en bild på Göran i en avslappnad possé!
....och om Ni är riktigt modiga så kan Ni ju även skriva en rad i min Gästbok!
Mvh
Gunnar Karlqvist


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback