Val 2006

Värmen fortsätter och man blir ju allt mer fundersam över växthuseffekten och att vi faktiskt måste ta ansvar och det, NU,.


Men man man kan ju inte låta bli att oroa sig över det som händer ute i världen och den eviga mellanösternkonflikten som pågått långt innan jag föddes 1967 , men som jag själv när jag började bli intresserad av min omvärld, vid slutet av 70 talet har hört om och främst varit ledsen över hur cevilbefolkningen drabbas och blir konfliktens offer på bägge sidor .

Det måste bli ett eldupphör samt att Fn kommer in där snarast igen och jag kommer själv att lägga pengar till stöd för hjälpen till Libanon..


Annars så löper sommaren på och snart är det 1/8 och 41 dagar kvar till valdagen, men glöm inte att förröstningen startar den 31/8 (I Lidköping i kommunhuset) .

Jag pratade med en ung Kristdemokrat i dag  vid Skogshyddan och han hoppades på att Kd skulle växa från 5 till 7 mandat i kommunfullmäktige och jag själv sade att det kommer att bli ett mycket spännande val både på riks och lokalt där det slutligen är så att det är MP som är ` tungan på vågen`och det är ju ett mycket intressant läge och som det ser ut nu så har ju Mp på riks sagt att de inte kan vara med i en M ledd regering pga miljöfrågan ( M har ingen miljöpolitik) och denna position har vi ju också gått ut med lokalt här i Lidköping, som nu har följande styrkeförhållande ..

Alliansen (;M-C-d-Fp) 22
S -V-MP                         29

Jag tror på ett jämnt val på både riks o lokalt här i Lidköping och det ger förhoppningsvis ett högt valdeltagande,, förra valet var det 80,2 % på riks och ngt lägre lokalt.. Kan vi komma upp till 82,5 % så vore det bra och jag tror också för S-V och mp..

Vad jag förstår så ligger mp väljare i täten, när det gäller sofflocket så det gäller att vi i Mp uppmuntrar våra väljare att rösta nu när valspurten ska till att börja.

Vi har ju fotbollsmatchen mellan oss i S-V-Mp mot Alliansen den 15/8 på Hagavallen ..
rolig form av vänskapmatch aom kommer bli kul för åskådarna -
Kära läsare passa nu på att se era lokala poitiker . Detta när det gör något som ni alldrig upplevt dem förut- det kommer bli mycket underhållande det lovar jag.

Vi kommer under vecka 34 ställa upp vår husvagn på torget,,, tillsammans med alla andra partier på valtorget.
Så kom fram o ställ frågor till oss i mp vad vi vill med Lidköping..

he det bra så länge

Göran


Kommentarer
Postat av: Tony J

Känns kul med valrörelsen i antågande. Och vecka 34 verkar det köra igång på allvar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback