I dag står vi alla enade för Svensk Fotboll och dess framtid.

Jag hoppas ni alla haft en fin midsommarafton och ni nu så sakterliga vaknar upp till en för oss i Sverige fantastisk dag , när vi nu ska ta revansch i Tyskland mot deras .. fantasische elf , efter förlusten med 2-4 i Gelsenkirchen 74.
Jag och mina bröder så denna match med de klassiska tre kronor t-shirterna på !
(är det ngn som har kvar en sådan )
Jag glömmer alldrig Ralf Edsröms härliga 1-0 mål i den 23 minuten i regnet , med den sträkta högerarmen i luften efter detta och den kalssiska Grive kommentaren..- vad är klockan...För mig som 6 åring så bestämnde jag mig för att jag skulle spela fotboll efter detta !

så oavsett att vi sedan förlorade så anser jag att vi på ett sätt vann , då jag kan tänka mig att tusentals andra barn som mig också bestämde sig för att spela fotboll och säkert är det så att flera brev elit spelare och landslagspelare medan jag själv nöjde mig med ca 20 säsonger i div 6 i Rackeby Ik .
För mig har det varit ett härligt fotbollsliv som faktiskt har haft ett avgörande påverkan på hela mitt nuvarande liv.

Så mina vänner, en match av denna karaktär är så mycket större än vad man direkt kan förstå,.,,
Så Henrik, Mellberg, Zlatan mm . Ge oss ett mål , med en ny klassisk målgest och en ny `Grive kommentar !
Liksom Edströms- kommer detta att innebära att tusentals nya fotbolls spelare föds för vår fotbollsframtid och oavsett på vilken nivå dessa kommer att spela på så tryggar det framtiden, för den sport som är den största av alla och faktisk betydelsefull på ett långt större plan än bara på det idrottsliga utan även på alla övriga plan på livets väg.

Så när vi gör detta mål , så har vi oavsett det slutliga resultatet vunnit en fantastisk seger för vår fotboll och dess framtid.....

Mit tips -- 1-1 efter förlängning och sedan avgörande på straffar....Jag hoppas och tror på att vi avgår som segrare !!!!

ha det gott

mvh
Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback