Lite smått och Mp-gott

Förslag till bra slogan,.... se nedan,,...

Miljöpartiet vinner i längden som det heter och vi har en långsiktig politik och vi ber väljarna att tänka långsiktigt när de röstar .

Hur som helst så är det snart midsommar och sommaren är verkligen här och man kan säga att politiken lagt sig i sommarvila,..

Jag har snart bara ett möte kvar för denna termin ,,. vt 2006 och det är med hälso o sjukvårdsnämnden 9 där vi ska anta en preliminär detaljbudget för beställningar av hälso o sjukvård 2007....

från Mp sida så kommer vi att tydliggöra arbetet med den förebyggande vården samt utveckla samverkan med den kvalitativa komplementärmedicinen från skolmedicinens sida..

Vår budget föll ju och i och med detta våra satsningar på bl,a löneutjämningen på 100 miljoner per år i tre år (vad som behövdes enligt det underlag som fanns) som utfördelat per nämnd blir 8,3 miljoner.. Medan Majoriteten går på halva summan och ca 4,15 miljoner per nämnd....
Detta kommer vi att belysa till pressen att vi i Mp ville ta ett tydligare ansvar för lönerna än vad majoriteten i Fp-C och S ville,,..

Jag kommer att åka till Almedalen i år och det ska bli mycket intressant inte minst med tanke på den gäst som kommer som jag nu inte kan avslöja.. men titta på tv när det är vår dag på Almedalen,,Tisdagen den 5,e,,Juli..... Man kan säga att det har lite med fotboll och göra i dessa vm tider...

Jag själv kommer att försöka insperation tlll valrörelsen som kommer att bli mycket jämn mellan blocken såväl på riksplanet som på vårt lokala plan här i Lidköping

mvh

Göran Larsson

Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Gästen i Almedalen! Hemlig? Jag läste gästboken för Rackeby IK och då noterade jag att du 'avslöjade' vem det var!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback