Måsfrågan i Lidköping....

Jag anser att det är mycket viktigt att vi som nu företräder olika politiska partier faktiskt också tydliggör hur vi ser på olika frågor .

Jag ansåg te.x att det var viktigt att se diskussionen kring måsfrågan ur ett annat perspektiv än det som framkom efter senaste kommunstyrelsen , där en övrig fråga på initiativ av Tommy Larsson ,gällande sitvationen med våra måsar besvarades med att man skulle ta upp detta med vår Miljö-o hälsoskydds förvaltning efter sommaren .

När jag sedan följde debatten i tidningen efter detta så ansåg jag att man skulle bredda perspektivet gällande vårt ansvar för det känsliga ekosystemet och då inte minst att när vi tex förstör vattenkvaliteten så påverkar det djurens naturliga levnadssätt och då också våra måsfåglar.

Detta perspektiv ska naturligtvis finnas med i en sådan diskussion med Miljö o hälsa.

mvh

Göran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback