30/5 ,,, Lite från denna dag,,,,,,,,,,,,,,,,


Ännu en dag snart till ända efter att samtalat med Jenny,, träffat min moder och hjälpt henne att ta emot alla 20 000 hushållsutskick som vi ska sända till Lidköpingsborna,,,,,,
Sedan så fick jag åka till ett gammalt hus intill en fantastisk sjö i Varnhem för att vid en grill bli intervjuvad av Anna Erneus från vgt , med anledning av att jag står på första plats på regionen....

Jag ansåg mig gilla att grilla ,,, närproduserat kyckling samt att jag liksom den tyska mannen (min moder är tysk) gillar den så kallade grillmeister känslan...

Frågorna . typ vilken fråga viktigast för mig.,.

Helhetssyn inom hälso o sjukvården ... Jag påpekade att jag verkat mycket för att stärka miljöpartiets politik i sjukvårdfrågan och att det nu finns med i vårt valmanifest....
Jag påpekade bl,a att Vi vill utveckla närsjukvården i regionen och att detta inte mins nu när vi satsar så mycket på vårdgarantin.....
Vi vlll ha ökat läkarmedverkan i den kommunala hälso och sjukvården, samt att jag påpekade att det vi nu klararar att ge vård i hemmet för 10 år sedan gjordes på sjukhusen....
Jag var kritisk till att vi inte helt klarat strukturbeslutet intentioner från 2004 gällande bl,a Nu sjukvården,,,

Vi samtalade om att 60 % är helt ointresserade av region valet ,,, och då sade jag att frågade du de 10 000 som demonstrerade för sjukhuset 2004 i april så får du ett helt annat svar om de var intresserade av regionen,,,,,,,,,
Sjukvården berör när den förändras ,, och då sätts regionen i fokus,,

Hur som helst så diskuterade vi strukturförändrings behov inom psykiatrin... de lokala handlingsplanerna mm och inte minst satsningen på jämnstälda löner samt även regionala skillnader i löner....

Jag tog naturligtvis upp vår syn på alternativmedicin samt den förebyggande vården,,,,

Ni som är intresserade får läsa fortsättningen på intervjuven i månads skiftet juli/augusti,,,,

Jag sade t ex att jag hoppades på en s-v-mp majoritet i regionen , men att jag också kunde tänka mig en s-c-fp-mp majoritet,,,,, Jag anser att fp är klart mer socialliberala än de är på riks.....

Men som sagt  mer säger jag inte nu....

Tack för inlägget gällande suicid,,,,, tack,.. jag ska gå igenom det noga och jag kommer också att göra ett studiebesök och studera frågan,,jag anser som du att det är brottom att agera



mvh

Göran ,

Kommentarer
Postat av: Tony

Låter som en späckad dag, Göran.

Hoppas förresten att du kom fram till våravslutningen i Tåtorp, och inte fastnade i Ballefors eller vad det nu hette :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback