Kongressen 2006 25-28/5

Man kan bara säga ett ord om denna kongress !

Den bästa som jag har deltagit och detta var min 6,e kongress. Det fanns en glädje och framgångskänsla som jag inte upplevt förut och jag har aldrig känt mig så positiv för detta gröna parti !

Jag ser att det finns potential att klara minst 6 % i valet den 17/9 och det innebär för mig att vi ska kunna komma in i kommande rödgröna regering som ska kunna genomföra en stark grön politik.

Vi har kompetenta erfarna politker i Mp och vi kommer att tillsamman med representanter från S och V skapa ett mycket starkt lag som kommer att verka för en offensiv och miljövänlig  politik.

Jag själv kan nämligen precis som Maria och Peter inte på något se att vi skulle kunna vara med i en Allians styrd regering då det på många fronter för en miljöovänlig politik och i dag ver vi ju alla att nu har C släppt kravet på kärnkraft avveckling. Jag undrar om vi i Mp inte skulle kunna värva Torbjörn Fälldin !

Jag själv hade många trevliga möten på kongressen med härliga gröna vänner som ger en energi och stimulans att jobba vidare poltiskt för att flytta fram mp,s positioner på kommunal,regional och riks plan.

Livet på en kongress är ett härligt på många sätt och det märks att man möter människor som delar mycket mellan varandra och det gör en harmonisk på många sätt.

Att dansa till Peps Perssón tillsammans med några hundra andra mp,are var fantastiskt . Att höra högstandard live kan nog inte beskrivas i ord,,,
Vi ropade in Peps tre gånger efter att vi den sista gången skriket ... En gång till i 10 minuter,,, och med lite stöd av Håkan Wåhlstedt....

En annan för mig rolig upplevelse var att på Hotell Grands discoteks golv dans bugg med vårt språkrör i ett allt annat än lågt tempo,,, det var kul... och tack för dansen Maria.....

Sedan så är det ju så att sömnen inte direkt är prioriterat för mig under en kongress..
ca 12 timmar sammanlagt mellan den 25 till den 28,,, När jag ko hem så fick jag ta en ordentlig nattsömn och drömde gott från kongressen och då inte minst över vissa möten...

Jag avslutade kongressen med att dansa och det med Lazlo och Jenny... det var härligt,,,,,

Jag fick en gul blomma som tack för mitt funktionärskap här på kongressen..
som jag sedan överräckte till en person som på många sätt symboliserar en grön livsstil.

Roligaste tal...: Max Anderssons förståss....
mest väntade,,,, Eva Goes på kongress festen...
argaste mp,are   Mannen som påstod att Peter kramade honom för att säga att regeringsförhandlingarna
                              sköter vi,...efter den roliga debatten om regeringsfrågan !!!!!
Kast med Dator  ,,, Jag blev en gång uppringd i mitt arbete som säkerhetsvakt,,, då en man som blev ombedd av personalen att sluta använda deras dator då de behövde den.. blev så arg att han slängde den i marken....,, men datorn klarde sig och allt blev bra efter att det lugnat sig..

Bittraste talare  Raymond --- han var allt annat än nöjd när han talade,,,,,

Alltid i tjänst,,,,,,, Allas vår Tony Johansson,,,,,när han tar ledigt vete gudarna !!

Trognaste i partiet,,,, Ingvar Högström .. som vi högtidligt avtackade med en gps på festen.

Bästa dansare,,,, Vem annars om inte Maria Wetterstrand,, i en 10,e minuters intensiv bugg med mig....

bästa talen... Jag kan bara buga mig inför Marias invigningsanförande och Peters avslutning...

orolig person,.. När Ingvar förstog att jag tänkte säga något på festen.... men han lugnade sig fort,,,, 
                            Det blev en skål för partiet då jag fick 500 att ställa sig upp samt ett fyrfaldigt levene,,

mp..,are som inte kan sova... Malin Larsson undrade varför folk i run 209 inte ville lägga sig,,, typ vid 03,30,,,
¨¨



Kommentarer
Postat av: Tony

Hahaha, Göran!
Det var minsann det bästa referatet från en mp- kongress jag någonsin läst!

m v h Tony (som tar ledigt på lördag)

Postat av: Johan H

Fruktar att jag befann mig i rummet bredvid Malin...

2006-05-30 @ 16:38:00
URL: http://johan-hellstrom.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för blomman Göran :-)..!

2006-06-01 @ 08:43:17
URL: http://www.dreamroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback