Vindkraften är en viktig valfråga för MP

Jag börjar stilla undra om det är så att det bara är vi i mp som vurmar för vindkraftverken och dess utbyggnad när det kommer till kritan????


Man har nu i Lidköping stoppat två vindkraftverk och jag börjar bli orolig att detta bara är början till en tuffare inställning till Vindkraftverk och dess utbyggnad.

Det är så att vi i Mp har påpekat vår inställning i debatten men vi sitter inte med ordinarie plats i miljö o byggnadsnämnden och vi kan därför inte påverka besluten på de sättet som vi önskar.

Men en röst på mp i valet är garanterat en röst för vindkraftverksutvecklingen i Lidköping vilket som jag ser det inte gäller med de andra partierna i Lidköping.

Vi har ett ansvar att ställa om vår energianvändning till att vara oberoende från oljan och en del av detta är utbyggnaden av vindkraftverken som också är ett nationelt intresse.

Jag kommer att med en dåres envishet fortsätta att prata vindkraftverk i valrörelsen och jag hoppas på ditt stöd för detta.

mvh

Göran Larsson

Kommentarer
Postat av: matte

En dåres envishet är en mkt bra benämning, vart har det sunda förnuftet tagit vägen?
kärnkraften är det enda som verkligen håller just nu, och det är särskilt viktigt att vi som kan producera säker kärnkraft fortsätter med det istället för att lägga ner o köpa in kol-el och kärnkraftsel från bl.a öst...

2006-05-18 @ 16:17:44
Postat av: Gunnar Karlqvist

Jag läser att 'Matte' tycker att "kärnkraften är det enda som verkligen håller just nu".
Det skulle vara intressant att veta varför 'Matte' tycker så. Vad är det för fakta/siffror som ligger bakom den uppfattningen?

2006-05-18 @ 17:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback