Arn-inspelningen( Brölloppet)

16/17-04
Två dagars filmispelning med svensk/marokansk/norsk/dansk skådespelar/regisör elit var verkligen en fantastisk upplevelse samt en helt ny för mig när jag var med och spelade in bröloppet mellan Arn och Cecilia i Film i Västs lokaler. Skådespelarna var mycket trevliga och ödmjuka mot oss statister och gav oss god stöd vilket underlättade enormt. Drottning Blanka, Cecilia, Arn, kungen, Harald och Biskopen mfl !

Sf,s personal är otroligt proffsiga och alla vi ca 25 statister med olika roller som , musiker, dansare/adelsmän, norrmän, mm blev fantastiskt bra bemötta samt styrda att utföra det vi skulle göra.

Det kommer att bli en alldeles fantastisk bra film som är den största SF har gjort till dags datum. Över 200 millioner kronor kostar filmen . Kommuner i skaraborg samt regionen har sponsrat filmen som gör det möjligt att producera mycket på hemmaplan.  Som på kållandsö, axvall mm.

Filmen har också stöd från våra nordiska grannar. Regisören Peter är Dansk,f.ö. Han var mycket bra och gav oss statister mycket stöd och hans sätt att leda oss gjorde det klart lättare att klara av bla mitt uppdrag som dansare/adelsman . Det var 8 kvinnor/män som hade detta uppdrag.
Vi var flera från skaraborg vilket var mycket trevligt.

Filmen kommer att spelas in fram till mitten av sommaren för att lanseras på film i december !

Jag hoppas verkligen att många kommer och tittar på filmen !

ca 2000 statister används och dessa känner jo många människor och det finns ju ett stort intresse kring detta med Arn och generelt från historia bland många så jag tror att filmen kommer att bli mycket populär i hela landet samt i våra nordiska grannländer, tyskland mm.

Hur såg jag då min egen statist roll !

Jo det var mycket kul och framför all mycket nytt då jag inte varit med om detta tidigare. Jag gillar att träffa nya människor och det var fantastiskt att träffa alla skådespelare samt inte minst alla statister.
Vi som var statister hoppas kunna hålla kontakten via MAIL framöver. Det skulle var kul att hitta på något tillsammans tidigare.
Jag måste säga att allt var över förväntan,
Kläderna, sf,s personal, de andra statisterna, skådespelarna och inte minst regisören.
Så jag rekomenderar att söka som statist till filmer  .. Sf behöver oss och vi dem skulle man kunna säga.

mvh
Göran som är en trött och nöjd brölloppsgäst på Cecilia och Arn,s bröllopp.

Kommentarer
Postat av: doris

Roligt att det går bra för dig på alla plan! Funderar du på att lägga ner politiken nu? *nyfiken* Isf blir det en stor förlust för Mp i Lidköping!

2007-04-18 @ 19:39:01
Postat av: Göran

NEJ

MEN KOMBINERA GÅR VÄL

2007-04-18 @ 19:40:26
Postat av: eric

Det ska bli kul att se filmen!

Rykten gör gällande att Göran har kontaktat en agent i Hollywood och planerar att bli en ny Dolph Lundgren. Framtiden får utvisa..

2007-04-19 @ 22:45:33
Postat av: Göran

Inget ont om Lundgren men jag tror mer på Trollywood än Hollywood!

2007-04-19 @ 23:28:47
Postat av: Gunnar

Med tanke på din politiska karriär - som du även nu kryddar med en filmkarriär - samt ditt tredje spirande äventyr som Du hade igårkväll......ja, när Emma fick veta detta så undrade hon suckande när Du skulle ha tid att förbereda dig för Vätternrundan....och jag kunde mycket väl förstå hennes 'farhågor'!
Kamrat Gunnar
Ps Jag hoppas att du snart visar bilder på dig som Adelsman på Arns bröllop!

Postat av: Ancie

Såg dig i NLT. Får man spana efter dig i dansen där då ;) Men jag vet ju att du älskar att dansa så det klarade du nog galant! Ha det gott! Kram/Ancie

2007-04-20 @ 07:55:47
Postat av: Karin T

Kul att du joinar kulturarbetarnas skara. Det finns väl ingen annan som är så klippt o skuren för att spela nordisk viking som du! Ses snart igen. Karin

2007-04-21 @ 13:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback