GLAD PÅSK


Nu är det påsktider och jag vill önska eder alla en riktig glad sådan!

Jag har haft en vecka med rörelse skulle jag vilja säga. Jag är ju B Lagsledare för Kållandsö GoIF och vi hade träningsmatch i dag mot Lundsbrunn som slutade med en förlust med 3-5 men vi spelade offensift och hade bra med chanser.
Jag själv som fyller 40 den 12 december fick snöra på mig skorna och på detta sättet starta min 30,e fotbollssäsong.

Det är viktigt att röra på sig och att kunna göra detta på ett socialt sätt som med fotboll är fortfarande kul och det är trevligt att tjata med grabbarna i omklädningsrummet !
 
För att man skall orka i politiken så krävs det att man håller i gång och det är mycket viktiga möten framöver på både kommunal och regional plan.
Vi mp i Lidköping kommer att fortsätta att verka för en stark kollektivtrafik och det är viktigt med recesentrum.
Vi vill också se till att vi fortsätter att ta steg mot ett grönare Lidköping . Biogasanläggningen ligger i pipeline och vi vill se till att vi tar krafttag gällande vattenkvaliteten och det finns ju nu en utredning.
Vi ska ha möte på söndag och då ta ställning till prioriterade mål för oss i budgeten. Vi ser fram mot en stark rödgrön eller grönröd budget för 2008 med plan 09-10. Vi kommer att anta den i mitten av juni !
Kom och lyssna på den debatten... är den intresantaste på hela året skulle jag vilja påstå !

Jag är ju sjukvårspolitiskt ansvarig i regionen och i tisdags så hade jag och Tony Johansson ett mycket bra arbetsmöte när det gäller att utveckla vår gröna hälso o sjukvårdspolitik. Jag jobbar med grunden för våra kommande sjukvårdspolitiska prioriteringar. Mycket intressant arbete och jag tror att det kommer att uppmärksammas när vi presenterar vårt regionala budgetförslag i mitten av maj.

I politik är allt möjligt bara engagemaget, kreativiteten och viljan finns. Jag känner själv spirande sådan och det kan måhända bero på den spirande våren...

Göran Larsson 

Kommentarer
Postat av: Tony

Glad påsk själv, Göran!

PS
Birgitta var helnöjd med utkastet till Hälso- och sjukvårdsavsnitt!
DS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback