Invånarträffen........



Jag måste skriva om att det verkligen var lyckat med medborgarträffen i dag på Parketten kl 18 till 20 i går där Järpås, Uvered och Häggesled bor var inbjudna.

Jag uppskattade till att det var över 300 personer som kom och jag som hade gissat på ca 150. Fantastiskt !
Får gratulera Hedvall för det var ju hans ide som vi stöttade förståss.
Nu är det bara att fortsätta och vad jag förstog på Hedvall så blir nästa område Vinninga.

Jag träffade många som jag känner från Järpås trakten. Min Kusin och hennes man med barn var där bl,a och det var kul att träffa dem där.

Jag har jobbat mycket på äldreboendet i Järpås . Björkhaga under större delen av 90 talet som timanstäld sjuksköterska samt att jag fick min anställning 99 på Björkhaga Äldreboende.

Upplägget var mycket bra , där Hedvall överblickligt presenterade arrangamanget ( bakgrund-syfte-mål) och sedan så berättade Kent Lindström (kommunchefen) om kommunens egna verksamheter samt vad som är på gång framöver.

Efter detta så gick man runt till stationer där förvaltningscheferna deltog.
Och man gjorde också en tipspromenad . En fråga på varje monter. Vi som var där från kommunstyrelsen var:
Karin Lexmon (M), Tommy Larsson (Kd), Henrik Artursson (C), Morten Ryan (S), Kenneth Lundell (s), Marita Bengtsson (s), Lise Britt Karlsson (S), Kjell Hedvall (S), Linda Berling (mp) och jag själv.

Synd att representanter från V och Fp saknades från kommunstyrelsen men de kan säkert komma framöver.
Jag tycker att det är mycket viktigt att medborgarna får se de som styr för det skapar i sig en bättre förutsättning till kommunikation.
Frågan vi hade ? Var hur många ordinarie ledamöter har vår kommunstyrelse och svaret är 11.
Vad jag förstog på Karin Lexmon så var det nog många som gick bet på denna fråga.
De andra alternativet var 22 eller 51.
I Kommunfullmäktige är vi 51 ledamöter och ordinarie med ersättare blir 22.

Ett annat initiativ var att Kjell Hedvall skickade runt ett block där de som ville vara med i ett Järpåsråd kunnä skriva på namn och dessa skulle sedan kontaktas av kommunen för kommande träffar.
Vi får se vad det blir av detta. Spännande och intressant initiativ av Kjell Hedvall.

Japp det var lite kort om detta.

I dag är det socialförsäkringsnämnd och sedan så blir det ledighet !
åker till Örebro på fredag !  

Ha det gott där ute

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback