Sommar snackis

God morgon !


I dag så är det onsdag och vi ser väl alla fram mot en härlig sommardag och detta behöver vi efter dessa regninga dagar.
Vi har klimatförändringar som också innebär att när det regnar så blir det mer av den varan och så fungerar det med värmen också.

Tack Peter för din kommentar gällande skillnaden mellan blogg och hemsida !

Det är kul att media uppmärksammar bloggar som är politiska och ni som läste intervjuven med mig i SKLT , vet lite mer om hur jag ser på mitt bloggande kan man säga. Jag hoppas förståss på att jag får ett ökat antal kommentarer om allt möjligt inom det politiska området och jag ämnar förståss att besvara eventuella frågor mm.

Jag kan väl inte låta bli att kommentera vår store filmare Ingmar Bergmans bortgång i måndags. Jag vill verkligen hålla med om de som nu hyllar hans enorma gärning för svensk film och drama . Hans betydelse är nog större än vad svenskar i allmänhet trott. Omvärlden hyllar han mer är i Sverige då Ingmar verkligen förnyade filmen i sig och att Woody Alllen hylllar honom starkt säger väl allt om Ingemar Bergmans storhet.

Jag ska tillsammans med några vänner hedra hans minne med en speciell Bergman-kväll i dag.
Vi skall diskutera livets existensiella sider som Ingmar så väl tog upp i sina filmer.


ha en god dag
GL

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Jag såg att Friberg hade skrivit följande kommentar:
"Bloggar och hemsidor är faktiskt två olika fenomen.
Blogg är en dagbok som är öppen på nätet, sedan kan ägaren till den låta andra skriva in kommentarer i den (så som Göran har det).
Hemsida är mer av "enkelriktad" information och har inte dagbokskaraktär.
Hur vi som politiker använder dessa system är lite olika, en del bloggar och några har rena hemsidor"
Jag undrar i vilket uppslagsverk han har hittat den uppgiften eller om det bara är 'hans åsikt'.
Det är stor skillnad.
Själv gör jag en hemsida med dagbokskaraktär. Dvs inte en blogg.
MVH
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback