40 år ! gyllene medelåldern !


Jag föddes kl 05.40 på Lidköpings BB ca 20 minuter före min syster. Denna dag var den 12 december 1967.

Nu är det snart lucia dagen men innan dess vill jag tacka alla mina sjuksköterskekollegor som gjort min kväll fantastisk trevlig och som jag sade till er. Jag har alldrig haft så trevliga arbetskamrater tidigare och ni får mig verkligen att trivas.. Tack med hela mitt hjärta.,
Jag fick fina presenter och min kollega Gunnar tog som vanligt trevliga kort, som ni kommer att kunna se på hans hemsida inom kort.
Jag vill också stack min chef för att hon är en bra arbetsgivare och för presenten..

På lördag har jag ju min fest på hagavallen vilken ska bli mycket trevligt och jag ser verkligen fram mot den !
Jag är alltid orolig inför hur personliga interjuver ska bli men NLT fick verkligen fram bra saker i de 45 minuter långa samtalet mellan mig och reportern Urban. Jag hade innan dess oroat min moder men hon tykte den var ok liksom min broder.

Jag skrev om den innan och ni som nu har kommenterat den har pratat  om detta med vad uttrycket modern singel ska betyda ; Jag skulle vilja säga att i mitt liv som jag nu har vandrat i 40 år över 1300 dagar så möter man så många vackra människor som kommit och en del har också gått sin väg och alla dessa möten har utvecklat mig som människa och jag har en ständig nyfikenhet på människan och varje ny människa jag får möte på olika plan förståss är som en ny resa i rymden då vi alla har så mycket att tillföra varandra.
Jag har aldrig trott på att man kan äga någon utan man färdas tillsammans och den tid, som man gör det ska man hela tiden försöka göra så gott som möjligt och då ska man tänka på att det finns olika typer möten.
Jag vill också säga att de möten jag inte längre har med människor jag verkligen gillat är tråkiga att jag inte länge har men samtidigt så tar jag med mig de vackra från dessa relationer och försöker glömma det som var negativt.

Har man en gång känt kärlek till någon så kan detta inte försvinna utan den lever kvar och tar man lärdom av detta in till nya möten samtidigt som man kan vara öppen för olika typer av möten så är man modern anser jag. Lever man samtidigt inte tillsammans med någon så är ordet singel vackrare än ensam mm mm. Detta utesluter inte att man är på väg att färdas in i något nytt och vackert  !

Annars så har det sedan i söndags hänt en del i politiken .. I måndags var det kommunfullmäktige och jag var trött då jag först varit på möte med Mp i Västra götaland i Göreborg. Det var ett intensivt möte som vanligt på denna nivå. Vi återremiterade mycket som vanligt. Vi kom dock fram till att ha årsmötet i Vänersborg den 12 till 13 April.

På fullmäktige i Lidköping beslutade vi om inriktning på investeringarna. Jag tog upp detta med kommande behov av klimatinvesteringarna . Sedan talade jag om behovet av äldreboenden i framtiden.
Vi lämnade in en motion om detta på kommunfullmäktige.

Efter detta möte hade vi träff alla gruppledare för partierna i kommunfullmäktige om hallen och det vi kom fram till var att vi ska utreda hela projektet för att få ner kostnaderna . Beslutsunderlag ska vara klara i februari 2008.
Detta innebär beslut i kommunfullmäktige i mars eller april.

I går var jag först i Vänersborg på morgonen och där bestämde HSU att man ska handla upp alarmeringstjänsten enhetligt och inte delat som Westma hade tänkt. 
I dag har SOS avtal fram till 2009-01-31. Detta var ett bra beslut tycker jag..

På eftermiddagen hade vi möte med samhällsbyggnadsnämnden och det var trevligt och samtalsrikt som vanligt.
På kvällen var det julmiddag för oss i samhällsbyggnad och miljönämnden. Det var trevligt att sitta och prata med förvaltningschefen på middagen.

I dag har jag handlat kläder till festen samt fått trevliga grattis sms från vänner, nära och kära.,
Tack alla !

mvh
Göran Larsson 

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för den poetiska betraktelsen av ordet singel. Jag o Inger o Leena fortsatte inatt att kalasa på den väl tilltagna smörgåstårtan. Nu är klockan snart 06.00 på morgonen och det är lite bistert kallt 'där ute'.
Jag hoppas att jag kan 'publicera' en fin 'lagbild' på vårt arbetsgäng idag!
Tidig Morgonhälsning från Solhaga
Gunnar

Postat av: Gunnar

.....och nu finns det på hemsidan ett trevligt lagfoto med dig i mitten som en stabil lagkapten!
Hälsningar till 40-åringen
Gunnar

2007-12-13 @ 15:02:34
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Grobbe

Tjena broder jag har mailat ett gäng frågor till dig som jag behöver ha svar på senast 12.00 fre 14/12

Tack på förhand

Lev väl du är ett föredöme som människovän!!!!!

2007-12-13 @ 20:09:21
URL: http://www.kollandsogoif.com
Postat av: Carina

..hej Göran....
ha en riktigt trevlig födelsedags fest imorgon och dansa nu riktigt mycket

ha det gott
hälsningar Carina

2007-12-14 @ 15:14:08
Postat av: Jessica

Hej Göran!

Många grattis på din 40-årsdag! Skickar också en hel hop kramar till Lotta.

Följer din blogg och tycker det är kul att se hur livet rullar på i Lidköping.

Hoppas allt är väl med din mamma och dina bröder också.

Kram Jessica

2007-12-14 @ 18:28:48
Postat av: Gunnar

Tack för din hjälp vid Gustavs skolresedisco ikväll. Du är ju som gjord att vara dörrvakt!
Ses imorgon på Hagavallen.
Gunnar

2007-12-14 @ 22:45:09
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Christer Holm

Grattis på "halva-livets"-dag!

Som ordförande i milöpartiet i Skaraborg lärde jag känna dig i början av 2000-talet som engagerad, ibland fåordigt blyg men allt oftare mer pratsam, miljöpartist av det rätta virket!!

Med bravur har du nu lett partiet i Skaraborg till ett ökande engagemang hos såväl medlemmar, en hel del nya, som bland väljarna.

Ditt operativa arbetssätt med utveckling för ögonen har lyft de Skaraborska perspektivet i Västra Götalandregionen och på riksnivå.

Där har du gjort dig känd som en framtidspolitiker i främst regionens hälso- och sjukvårdsfrågor bl a som gruppledare för miljöpartisterna i Västra Götalandsregionen. Din samarbetsförmåga i Lidköping är väl erkänd. I Skaraborg och Västra Götaland har du en position som du är väl värd.

Önskar dig en riktigt god framgång bland dina vänner, arbetskamrater och dina partivänner och samarbetspartier i Lidköping och bland dina partikamrater i Skaraborg och Västra Götaland.

2007-12-15 @ 09:50:30
URL: http://personligtombud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback