Ks och ARn

Det var en trevlig dag med ; Kommunstyrelsen där vi var på Rörstarnd och fick oss en bra information om Rörstrandsfabriks satsningen.

Rörstrand har i dag ca 400 000 besökare var år och är det enskilda största besöksobjekt vi har i Västragötaland efter Göteborg.
Det arbete som görs nu via Gunnar Hansson och Per Erik Ullberg är en av de mest intressanta vi har i LIdköping som vi i MP kraftfult stödjer.
'VI kommer att bli ett kommande nav i Keramik Sverige och för den del i världen om detta går i lås men politiken måste visa vilja och mod i detta !
Det finns utvecklingspengar t om 2010 och här kommer både regionen och eu in i bilden via Nutek-

Det var trevligt på julavslutningen med kommunstyrelsen och jag vill önska alla i denna en riktig god jul och gott nytt år.

En rolig sak var att vi fick gehör i vår motion när det gäller att det behövs en av nämnden beslutat plan som ska var riktlinjer för den handlingsplan som verksamhetén tar fram.
Mycket positivt.

Nu är det snart jul och nyårsledighet så jag vill passa på att önska alla mina `bloggisar`en riktig bra sådan..
Jag har nu ca 25 till 35 enskilda datorer inne på min blogg var dag så jag får fundera på hur denna sida ska utvecklas framöver .,., kom gärna med goda tips...

Jag är ju med i Arn-filmen som statist och alla har ju märkt att den hade världspremiär i går och jag kommer att se på den på juldagen kl 16 i Lidköping,,,
Jag var med och spelade in giftermålet mellan Cicilia och Arn som kommer att visas i den andra filmen som har start i nästa höst vad jag förstår,,
'Jag kommer att visa en bild från detta på nästa blogg...

Göran

Kommentarer
Postat av: Madeleine

På tal om besöksstatistik på bloggen, vill jag bara testa om detta inlägg ger resultat....på min blogg:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback