Lite av varje

76717-93   
Detta är mina kvälls och nattsjuksköterskekollegor som firade mig den 12 december !
Tack ska ni ha än en gång och ni är mina bästa arbetskollegor jag haft !

I kväll blir det fest på hagavallen och det ska bli kul att ha min familj, släkt och vänner på plats på hagavallen !
Livet som jag levt ska firas ut och nu ska jag in i den gyllene medelåldern och det ska kännas gott !

Sedan jag skrev senast har jag på dagen den 13,e varit i Mariestad på det vackra Residentet på årets sista Hälso och sjukvårdsnämnds möte. Vi had inte så många ärenden men vi gav pris till Skara Kommuns flyktingarbete de arbetar aktivt med ett hälso förebyggande arbete vilket jag tykte var mycket bra.
Vi fick en god mat och sedan fick jag en fin blomma från nämndens ordförande Bengt Andersson (C) pga min 40 årsdag och jag som trodde att man var tvungen att bli 50,e först men jag är yngst i nämnden och blev mycket glad för detta och jag känner att jag är uppskattad för mitt erbete omän att Bengt trykte på hälsa och hälsobefrämjande aktiviteter i sitt tal och jag skojade och höll in min lilla mage lite extra ! Sa att jag ska hålla efter denna till ett gott skratt i nämnden !
På kvällen var jag på kommunfullmäktige och där vi firade att alla de som jobbat 25 år i kommunen och av dessa så var det Irene (vår i vård och omsorg) som jag särskilt grattade !
Det var god mat och fin sång från årets lucia med tärnor,,,
Vår ordförande i kommunfullmätige Marita Bengtsson höll som vanligt ett bra tal om detta med tiden och vad som hände för 25 år sedan...lokalt som i världen.. Jag har varit med på minst 8 av dessa avslutningar sedan jag kom in i kommunfullmäktige 1998 och Marita har hållit lika bra tal sedan dess och jag har faktiskt blivit bra bevandrad i vad som hände för ca 25 år sedan allt sedan 1998 .... Jag gillar nutidshistoria som detta är !

I går på dagen var jag och Clabbe (v) i Skara och träffa ca 90 gymnasieungdomar tillsammans med 5 andra regionpolitiker, mellan kl 10,30 och 12,15..
Jag talade kollektivtrafik eller rättare sagt ungdomarna gjorde detta med mig..
De vill ha mer turer på kväller och helger och lägre priser vilket glädjer mig.
Jag blev interjuvad av Skaraborgstidningen och passade på att strö beröm till den engagerade ungdomen i dessa frågor och det är viktigt att vi tar till vara ders åsikter mm..
Det har under hösten pågått dessa demokratitorgsmöten på många av Regionens gymnasiskoler och alla frågor och synpunkter skall samlas in ( man hade en sekreterare vi varje torg ) och besvaras av politker senare i nästa år
Dessa ska sedan läggas ut på en demokratisida på Vg-regionens hemsida..
Jag gillar dessa typer av möten och hoppas detta fortsätter framöver !

I kväll var jag sedan vakt på min kollega Gunnar,s sons discofest för årskurs 1-3 och 4-6 på Östbyskolan och detta gick mycket bra mellan kl 18 till 22 varade detta och alla trivdes mycket bra,, !

Japp detta var lite från mig !
godnatt

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Snabb som jag är med 'uppdateringar' har jag förstås redan nu på morgonen publicerat ett flertal bilder av dig som respektingivande dörrvakt!
Morgonhälsning
Gunnar
....och återigen Tack så mycket för ditt inlevelserika dörrvaktsmanér!

Postat av: Christer Holm

Grattis på "halva-livets"-dag!

Som ordförande i milöpartiet i Skaraborg lärde jag känna dig i början av 2000-talet som engagerad, ibland fåordigt blyg men allt oftare mer pratsam, miljöpartist av det rätta virket!!

Med bravur har du nu lett partiet i Skaraborg till ett ökande engagemang hos såväl medlemmar, en hel del nya, som bland väljarna.

Ditt operativa arbetssätt med utveckling för ögonen har lyft de Skaraborska perspektivet i Västra Götalandregionen och på riksnivå.

Där har du gjort dig känd som en framtidspolitiker i främst regionens hälso- och sjukvårdsfrågor bl a som gruppledare för miljöpartisterna i Västra Götalandsregionen. Din samarbetsförmåga i Lidköping är väl erkänd. I Skaraborg och Västra Götaland har du en position som du är väl värd.

Önskar dig en riktigt god framgång bland dina vänner, arbetskamrater och dina partivänner och samarbetspartier i Lidköping och bland dina partikamrater i Skaraborg och Västra Götaland.

2007-12-15 @ 10:00:06
URL: http://personligtombud.blogspot.com
Postat av: Gunnar

....och nu finns det förstås mängder av bilder på hemsidan från Hagavallens 'happening' på fredagskvällen! Tacknämligast Kamrat!
Gunnar

2007-12-16 @ 16:26:55
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback