Tankar och lite info


Hej på er bloggläsare !

Nu börjar det gå mot jul och det är väl många som känner av både fantastisk glädje men också sorg.
Samtalade med en kamrat i partiet i dag som nu känner av att han förlorade sin dotter för snart ett år sedan på ett tragiskt sätt.

Jag känner djupt för människor som han och stannade själv upp lite och tänkte på detta att glädjas med varandra men också  att detta med att dela varandras sorg är viktigt i en social gemenskap .

Julen väcker känslor då det är vår största familje högtid och vi vill att det ska vara så bra men minnen väckes också till liv om det hänt något i familjen och man måste vara lyhörd för detta inom familjen men också i en social gemenskap.

I dag var det arbetsmöte i Skövde om vår nya lokal som vi hoppas kunna inviga den 5 april nästa år.
Den ska vara ett nav för MP-Skaraborgs och Mp- Skövdes satsning mot valet 2010 och det känns trevligt att vara med om detta de kommande åren fram till valet. Jag är ju ordförande i Mp-skaraborg och har så varit sedan 2002 och som längst kan jag sitta fram till 2011 vilket kanske kan bli så om ingen annan vill ha posten innan.
Detta avgjöres vid varje årsmöte och vi ska ha vårat i Gullspång (troligtvis) den 15 Mars 2008.


Ha det gott

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Jag såg i NLT att dom hade 'censurerat' bort ditt uttryck 'modern singel'!
/ler/
Tidig förmiddagshälsning
Gunnar

Postat av: Ancie

Hur är en Modern singel?

2007-12-11 @ 11:54:56
Postat av: Gunnar

Ja, det var en intressant fråga som Ancie har ställt. Vi får hoppas att Göran tar sig tid att beskriva detta fenomen - Modern Singel!
Eftermiddagshälsning
Gunnar

2007-12-11 @ 15:47:31
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Gunnar

Grattis på Födelsedagen Göran!
Till Din Ära har jag förstås publicerat en stilig bild på dig på min hemsida.....och glöm inte att berätta vad en 'modern singel' är? /ler/
Morgonhälsning
Gunnar

2007-12-12 @ 08:50:21
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Peder

Grattis på 40 årsdagen. Vi syns på Lördag. Det ska bli kul.
Modern snigel vet jag inte vad det är men passar inte ¨gammal hare¨ bättre?

2007-12-12 @ 15:10:07
Postat av: Hanna

Modern singel är ett spännande uttryck som kan tolkas på olika sätt :) Grattis på födelsedagen. Ha en bra dag

2007-12-12 @ 17:25:30
URL: http://dinidol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback