Vädret har slått en saltomortal

76717-99

Varför denna bild denna 28 december 2007 ,, Jo i natt så låg tempraturen på natten när jag jobbade mellan 7 till 10 grader plus och denna värme är ju vanlig nattetid på tidig höst och sen vår och bilden är tagen i slutet av september och med detta vill jag påvisa att visst är dessa klimatförändringar i allra högsta grad påtagliga.
Det är ju  mer mer så att December har blivit en senhöst månad istället för vintermånad.

När jag var ung på 70 och 80 talet så var vintermånaderna december tom Mars emedan jag skulle säga att i dag är det Januari och Februari enbart !

Fortsätter det på detta sättet så skulle det kanske bli så att år 2025 så existerar inte vintern längre på våra breddgrader i den mening som vi deffinierar den i dag ! Kanske så kommer ovanstående bild kunna vara vanlig i november !


Ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

När jag såg badbilden på dig så trodde jag nästan att du hade varit i Rackeby och badat på eftermiddagen!
...förresten får vi väl höras när vi kan gå och se 'Arn på äventyr' alias 'Ivanhoes äventyr o öden'./ler/
Kvällshälsning från Magdalenagatan
Gunnar
Ps om du råkar vingla in på min sida så kan du se att Gustavs Heimer P95-lag gick vidare från gruppspelet i Ulvåker, men där blev det tyvärr förlust mot ett gäng värmlänningar. Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback