smått o gott


God morgon i dessa stormiga tider.

Ni som tillhändelsevis fortfarande tvivlar på klimatpåverkningarna av vårt utsläpp av koldioxid börjar väl nu tvivla på sin åsikt, eller,,,,

i dag den 14 januari har vi 7 värmegrader och styv kuling ute,,,
Vad är det som händer ?

Vi måste nu på alla sätt fundera på vilka åtgärder vi skall göra med hänsyn till det som händer pga klimatförändringarna.

Ingen politiker kan sitta lugnt i båten i dessa tider , eller hur Kjell hedvall.

I dag är det söndag och Lofas inomhusturnering har finaldag..
Föra Söndagen var det över 1000 besökare och det kommer säkert lika många i dag,, Intresset för den lokala fotbollen är stort och jag har själ inte gett upp hoppet om att vi i Lidköping ska kunna ha ett supper etta lag inom de kommande 5-7 åren, så stort är intresset..

Men vi ska se till att vi utvecklar konstgräsplaner. Vi börjar med den första detta året på framnäs och jag tror att vi ska kunna ordna minst en till inom denna mandatperiod.
Vi behöver också satsa ännu mera på vårt fotbollsgymnasium än vad vi gör i dag .
Fotbollen har över 5000 utövare medan bandyn har ca 600 och med det vill jag på intet sätt påpeka att vi inte skall verka för hallen, snarare tvärtom men det ska också innebära att fotbollen ges ytterligare prioritet framöver.

Det kommer att bli en intensiv vecka politiskt ,,
Jag återkommer med detta,,

ha det gott

/gl

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och jag ville bara förtälja att jag har några trevliga foton på Göran på min hemsida. Dels under '2007-01-15' men även under '2007-01-05'. Vid det senare datumet ska man öppna 'länken' som handlar om bl.a. bilder från Leksand.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback