Tankar i sommaren


Tillbaka i arbete efter semestern och det har varit en mycket trevlig semester , där jag varit hemma i vackra Lidköping i en vecka och sedan på Gotland på Almedals veckan i 5 dagar och sedan i Tyskland i Bardowiik , nära Luneburg i 6 dagar.

Jag gillar att göra omväxlande saker och detta ska man ju passa på att göra på semestern , eller hur.

Man kommer också ifrån det vardagliga och då inte minst politiken som faktiskt är viktigt för att man ska orka med politiken i längden.


Nu ligger ju politken i sommarvila om än att det händer saker hela tiden ocvh det skrivs mycket . Detta med att en skribent på fria ord ( NLT) vill att Stora Levene ska tillhöra Lidköping är ju intressant men inte rätt väg att gå tycker jag.
Det är bättre att Vara kommunpolitiker tar detta på allvar och agerar för att utveckla Stora Levene tycker jag.

Jag kommer att när politiken kommer i gång i slutet av augusti ta upp detta med hur vi ska ställa om vår energi behov till förnyelsebara ännu snabbare,, Vi har kommit en bra bit i Lidköping, men jag har en del tankar om detta med vindkraftverksutvecklingen och kommunens engagemang i detta som jag ska lyfta med våra sammarbetspartier,,,,

När det gäller detta med bloggandet och antalet som läser min så ligger jag nu på ca 100 i veckan och detta kan naturligtvis inte mätas med kommunalrådets Kjell Hedvalls som vad jag förstår ligger på över 1000, men då ska man betänka att S hade ca 9000 röster i kommunen medan Mp hade ca 900 så utifrån dessa siffror så tycker jag att jag har ok med läsare jämförbart med Kjells.

Hur man sedan ska se på vad bloggen syftar till så är min mer som en kommunikations sätt mot befolkningen, där jag inbjuder de som är intreserade på ett mer detaljerat sätt följa mig och få information om mig som person och ideer och åsikter som jag har.
Jag har ingen direkt tanke att utveckla den på det sättet som Kjell säger sig vilja göra och redan gör med sin blogg , men om han skulle utveckla den ytterligare ett steg til nättidning så innebär det något helt annat förståss än en egne blogg , som spottar ut egna subjektiva ideer, åsikter, reflektioner mm..

Det som är viktigt är att man uppdaterar bloggen kontinuerligt samt att man har ett varierat sätt att uttrycka sig på.
Att man kan komma med ideer som är intressant för andra än en själv och uttala sig i olika frågor som man jobbar med.

Jag tror att bloggande kommer att fortsätta under en ganska lång period framöver inom den politiska arenan och att det är ett av flera instrument att nå ut till människor på..
Jag tycker att det är viktigt att politiker försöker blogga och på det sättet visa vem de är, vilket ger ökad insyn för människor i den politiska vardagen.---
Det skulle vara trevligt om fler kommunpolitiker än jag och Kjell bloggade..
Det skulle vara intressant om samtlga ordföranden i våra nämnder gjorde detta ,, Det skulle öka insynen och kännedomen om den kommunala politiken i LIdköping---
Så sätt gärna igång,..
Jonas Sundström orförande för samhällsbyggnadsnämnden mfl

ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej!
Jag tillhör förstås dina trogna läsare. Jag brukar dagligen titta in på din hemsida för att se ifall du har några nya funderingar.
....och tack för att du är så generös med dina kommentarer i min gästbok!
Sommarhälsningar
Gunnar

Postat av: Lena

Läste din debatt artikel på lidköpingsnytt precis, och kan inte annat än att hålla med dej. Varför ska folk behöva bo så sjönära att dom i stort sett kan dyka i för ett morgondopp från balkongen. Hoppas verkligen att det inte blir något "sjönära" boende. Se i stället till att göra en vacker strandpromenad från Kronocampingen till småbåtshamnen. Kanske tom ett litet fik, en öl- vin stuga, glassbar, rolig lekplats etc etc längs promenaden. DET har både lidköpingsbor och turister nöje av. Sjönära boende, konferansanläggningar, hotell mm är bara storhetsvansinne hos en del av våra politiker i stan.

2007-07-23 @ 11:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback