Fullmäktige i dag...kom gärna dit START kl 10 !!!

76717-9 

I morgon står man alltså i talarstolen och jag har nu förberett mig genom !

1; Klippa mig ! Lite kortare än ovanstående bild ( Håre var ju så långt att jag skulle havt svårt att läsa mitt förberedda anförande )

2 Inköp av nya kläder
( För känslans skull )

3; Besöka min tjej med hennes två barn på Sahlgrenska ! Känns så bra att Kija är på väg hem igen !

4 Suttit framför denna dator och skrivit ett anförande ,,, tagit mig 129 minuter !!

5 Debatten börjar kl 10 i morgon och talarordningen är väl följande om ni ska lyssna på Lidköpings närradio !
Det är meningen att resp partis gruppledare går upp först för att seda följas upp av andra fullmäktigeledamöter från resp parti i fullmäktige !
  Kjell Hedvall ( S)
 Carin Lexmon (M)
 Henrik Artursson (C)
Tommy Larsson ( Kd)
Cristina Qvist ( V)
Inger Persson (Fp)
Göran Larsson (Mp)

Det börjar med en principdebatt där man skall hålla sig till Lidköpings politiken men man kan ju ge exempel mot region och riks/eu/internationelt förståss då vi lever i en allt mer globariserande värld !
Efter detta så är det debatt på varje enskilt område( fullmäktige/styrelse/nämnds ) typ kommunfullmäktige, kommunstyrelse och samhällsbyggnadsnämnd !
Här kommer bla samtliga nämds/styrelse ordförande att gå upp och samtliga tillhör S !

Jag återkommer med rapport efter möte och eventuella intressanta aspekter på vad som sagts och vad det står för i ett tre års perspektiv och längre om sådant kan skönjas !

mvh
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Vad hade du för 'röd tråd' i ditt anförande?
.....och när kommer kommunalfullmäktige att ge klartecken till det stora nybygget på Ågårdsområdet?
Dvs så att man kan börja följa 'projekteringen' när området ska förvandlas från en parkeringsplats till en grandios inomhushall för bandy och melodifestivalen!
Kamratliga Hälsningar
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback