Ordet är mitt



Midsommar är över och jag har semester från mitt jobb som sjuksköterska och ser fram mot en ledighet t om den 19 juli !

Jag har en resa till Gotland mellan den 8 till 12 juli framför mig ocg sedan en vecka i Bardowiik, Tyskland, min moders födelseort i Niedersachsen 5 mil söder om Hamburg !

Politik blir det på Gotland där bla Peter Eriksson skall prata på vår dag den 11.e på Almedalen och detta ser jag naturligtvis fram mot..

Innan dess blir det time off från det politiska och detta innebär att denna blogg kommer att varva ner från nästan dagliga inlägg till några få i veckan...

Jag kommer att ha det så fram till och med mitten av augusti då politiken drar igån mer igen om man säger så !

Jag tycker väl att det första halvåret varit ett hyfsat sådant i kommunen i samverkan med S och V och vi i Mp Lidköping har vår avslutning på onsdag på spiken för denna säsong !
Jag är bla mycket nöjd med avgiftsfria lördags bussar samt detta arbetskläder som vårdpersonalen i kommunen nu fått som är Mp saker som hänt denna termin !


Jag måste avslutningsvis säga att olyckan som drabbade min tjej Kija och hennes två barn och svägerska med son  den 5,e maj har varit mycket tufft men ni som läste NLT i fredags vet att det efter alla omständigheter gått så fantastisk bra för min tjej och detta är sannerligen fantastiskt ! Barnen och svägerskan har klarat detta mycket bra och livet är på full fart för dem men naturligtvis så återstår det mycket träning för Kija men detta kommer att gå bra !
Hon har visat mig vad ordet alldrig ge upp och kämpa står för samt att se saker ur ett positivt perspektiv !


ha en god sommarvecka
och Gunnar när det gäller detta med evanemangshallen så tar vi beslut om detta i höst men allt går enligt ritningarna om man säger så och detaljplanen för hallen är g


Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback