Personligt

På torsdag kommer min älskade flickvän hem efter en lång, lång tid på sjukhus sedan olyckan den 5,e maj och denna tid efter detta har sannerligen varit en tid olik allt annat i mitt 39 åriga liv.

Jag har förstått att livet så fort kan ryckas ifrån en människa och att man inte ska ta något för givit i livet !
I mitt arbete som sjuksköterska sedan 1992 har jag naturligtvis erfarenhet kring detta med liv och död då jag främst har arbetat med äldrevård men ändå kan man aldrig förbereda sig för något som detta .

Jag förstår kanske än mer om detta med livets skörhet och lärdomen att värdera livet än mer står klart för mig på ett klarare sätt nu än tidigare !

Jag tror att det är viktigt att människor vågar förmedla känslor och närhet även på detta forum och jag tror att människor uppskattar detta då många år trötta på den  ytliga uttryckens konst inlindad i akademiska ordflätor , som om det man sade skulle betyda mer på detta sättet vilket är rent nonsens enligt mig själv !

Jag är orolig för av den snuttifierade verklighetsbeskrivningen av de så kallade lärda skymmer det egentliga , det som betyder något för oss människor !

Det behövs skrivas om  människor med curage som de människor som hjälpte min flickvän den där eftermiddagen den 5,e maj , där en pratade med henne hela tiden och en lånade ut sitt skärp för att binda som ett avsnörande förband runt benet för att stoppa blödningen. Dessa två människor är livets hjältar som låter handlingen visa och inte orden !
Jag vill bara uttrycka ett särskilt tack till dessa två människor ! Inga ord kan beskriva den tacksamhet jag känner för det ni gjort !

Jag har känt att detta behövde skrivas på min blogg som annars mest handlar om den vardagliga politiken i min närhet här i Lidköping , men detta kändes så viktigt att jag inte vill undanhålla detta för er läsare av min lilla blogg som naturligtvis fortsättningsvis mest kommer att handla om mitt politiska.


Göran



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback