kort o gott


Ja,,,,

Dagarna rullar på och jag ska nu försöka briefa er om de senaste dagarna....

På fredagens möte i Stockholm så valde vi allså in Mp,are i SKl.s i beredningar/styrelser och det gick bra tycker jag och vi har nu platser i Skl,s styrelse och 5 andra beredningar som äldre och primärvård och samhällsberedningen etc.

Jag själv är glad att Anders Linderberg fick plats i TRU-(Tillväxt och regional utveckling)beredningen.
Jag kan väl säga att jag pläderade tydligt för honom då jag känner han som en av våra mest kunniga personer in landstings och kommunförbundsvärlden.
Han ringde mig efteråt och tackade och det kändes gott.

I Lördags hade vi årsmötet i Hjo för Mp Skaraborg och det kändes mycket bra.
Riksdagsledamoten Peter Rådberg från Trollhättan var där för att leda mötet och informera om hans riksdagsarbete . Linnea Hauglund som är ombud för GU-Väst var också där och informerade om arbetet nu och vad de gjorde i valet. Vi skaraborg är mycket tacksam för hur mycket bra de gjorde i valet för oss i skaraborg.
Vi valde också en ny styrelse, där jag åter fick förtroendet att vara ordförande och det kändes bra.
Vi valde in några nya i styrelse också och det kändes bra.
Vi tog ett intressant beslut , gällande att vi eventuelt ska åka till Almedalen i samband med politikerveckan.

I går så var jag i Göteborg och deltog på Mp Väst sista möte inför årsmötet den 31/3 i Mölnlycke och de ska bli intressant då våra kommunombud då ska ta ställning gällande vilken kommande organisation partiet skall ha framöver,,, Jag och Alexandra är ombud för Lidköping.

Ja så till denna dag ,,,hmn--- vår i luften fastän tjocka moln....
Men dagen med mina kollegor här på residenset i Vänersborg har varit bra och vi planerar kommande arbete med blandannat sjukvårdsgruppen.

gol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback