Kommentarer från veckan samt på ge saker

Jag ser fram emot mitt politiska arbete!

Svårt att se var sommaren är än så länge men det är runtom hörnet skulle jag tro !

Politiken tar snart sommarlov men jag ser fram mot Almedalen och den resa som jag organiserar dit för ca 35 personer från den 8,e till 12 juli !

Miljöpartiets dag är den 11 och jag tror att det kommer att diskuteras klimatpolitik förståss men vi får inte glömma solidariteten om människor som har det svårt på många sätt i världen men också i Sverige i dag !

Vi måste börja prata om det humana samhället och vikten av att vi alla sak kunna känna oss delaktiga på något sätt i vårt samhälle !

Vi hade möte i Lidköping och där antog vi ett 31 sidigt handlingsprogram som bla trycker på detta med solidaritet mot människor som på ett eller annat sätt flyr hit och som vi måste kunna ta emot fler av !
Lidköping ligger på en föga smickrande 226 plats när det gäller flykting och invandrare enligt en rating jag såg i tidningen Focus och detta tycker vi i Mp måste förbättras förståss.
Vi vill att Lidköping tar emot fler asylsökande samt att vi stärker vårt arbete inom integrationen och inför såkallade flyktingguider !

Jag måste säga att detta med vindkraft berör mycket mer känslor än jag kunde ana och nu har vi ju beslutat om en policy och jag hoppas verkligen att vi får till fler vindbruk men det viktigaste är att vi i Mp fick igenom att den relativt restrektiva policy mot vindbruk skall utvärderas inom 3 år och jag då skulle vilja få möjlighet till etablering i sjön samt på kålland!
Lite synd att Götene kommunfullmäktige sade nej till vindbruk vid vänern , Hällekis, på industritomten..


I veckan som kommer blir det på fredag gruppledar träff i huvudstaden samt på lördag skall jag vara i Göteborg på HBT (Homo, bi och trans festival) . Mp har bäst politik enligt RFSL (riksföreningen för sexuelt likaberättigande ) inom detta område,,,

Veckan därpå bär det iväg till Danmark mellan den 6,e till 10,e med regionens internationella beredning . Återkommer med info om detta..

Sedan så blir det den regionala budget debatten den 11,e och 12,e juni samt den 18

Jag måste säga att detta med bloggandet är spännande och jag måste utveckla den framöver och ni som läser får gärna tipsa hur !

En viktigt demokratisk fråga är detta med att utveckla medborgarnas möjlighet att kunna påverka och jag hoppas att vårt arbete med handlingsplanen i demokratirådet skall ge kraft till detta område !
Vi skall anta en sådan plan den 14 juni och sedan skall den godkännas av kommunstyrelsen !

Göran Larsson

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Det är tidig morgon på Galeasen och regnet - där ute - har fallit hela natten.
För en stund sedan åkte Härjevads-Inger här ifrån......så nu är det bara att vänta på att dagens sköterskor dyker upp och avlöser mig ifrån mitt vaktpass.
Ha det så trevligt i Stockholm idag och även på ditt besök i Göteborg imorgon. Hälsa Kia!
Hälsningar
Gunnar
Ps man skulle kanske trampa dressin på semestern. Det är nog också bra cykelträning.
.....och när du (ifall du kommer ihåg) lämnar in nästa veckas rad i Rätt&Slätt Våryra kan du väl försöka komma ihåg att även välja en 'mestamålmatch'!

Postat av: Mattias

Skulle bara droppa förbi och önska trevlig helg.
Vi ses på midsommar i Gulleberg.
Mattias

2007-06-01 @ 14:17:49
URL: http://gixbit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback