Veckans rapport/intervju

76717-7

Sommaren är här när det ska vara vår och man kan ju undra om klimatförändringarna är på väg !

Jag har varit med mina sjuksköterskekollegor på två arbetsdagar på Lurö- se in på min ssk kollegas hemsida :

gunnarkarlqvist.se..

Politiken går mot sommarledigt men det är mycket kvar då den kommunala budgeten samt den regionala skall tas i respektive fullmäktigen den 18 juni samt 11-12 juni
I Lidköping så känns det mycket bra och den rödgröna ledningen i stan kommer att göra det bra framöver..
Vi sitter nu i budgetdiskutioner och de framskrider bra mellan oss tre partier ..
återkommer med info om detta..

Jag har nu en fråga till Ida 13 år om vad hon tycker om skolan ?

- Jag går på Östbyskolan som har många elever med invandrarbakgrund och jag tycker att det är den bästa skolan som finns i Lidköping och det är inte kul att höra att vi inte är bra eftersom vi går på Östby- från andra elever som går på andra skolor,,
- Jag tror att det beror på att de inte förstår och kan något om vår skola
varför är det så bra hos er ?

- Vi har ingen mobbing och lärarna är bra och det var ju så att de 9,or som gick ut i förra terminen hade jätte bra slutbetyg..

Tack Ida för det du sa och lycka till i skolan , sist vill jag undra,
vad har du för drömyrke ?

- Jag vill bli Vetrinär eller något annat yrke som har med djur att göra !

tack


detta var allt för i dag
/ gl


Kommentarer
Postat av: doris

Hej Göran! Kul att läsa dina bloggar,man hänger ju med i ditt liv,alltid något nytt på G! Hur hinner du med allt? Men jag har en annan fundering när ska du ska sluta låtsas stava fel för folk kan ju börja tro att du gör det med meningen, eller?
Milli saknar dina snarkningar, man hör ju att den snurrar långsamt i hjulet ikväll! *flin*
Må väl K!

2007-05-05 @ 00:27:31
Postat av: Tony

Apropå budgetdiskussioner Göran - när är du i Vänersborg på måndag? Vore kanske bra om du kom lite före mötet började, vid nio - halv tio- snåret eller så...

Ha en fortsatt skön helg! Själv har jag varit ute och fiskat abborrar till grillen. Skönt med en ledig helg...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback