Intressanta nyheter

76717-86

Hej !

SKL ´sade ju ja till en motion att kvalitetssäkra ambulanssjukvården då den har ett allt större anvsvar i modern akutsjukvård då man gör allt mer på själva skadeplatsen .
Man vill också titta på samverkan med kommunernas räddningstjänst när det är så att ambulansen skulle var sen och detta skulle vara mycket bra tycker jag.
Ordförande i regionstyrelen Roland Andersson (S) har tykte att detta är bra och vi diskuterar ju i Regionen nu hur vi ska utveckla SOS inför den nya upphandlingen då nuvarande avtal från regionens sida med regionen går ut 2008.

Vi vet ju alla att det varit några uppmärksammade insidenter i skaraborg med vår ambulanssjukvård och det gjorde att min nämnd, Hälso och sjukvårdsnämnden 9, skickade en skrivelse om detta till regionstyrelsen.
Jag har ju själv personliga erfarenheter om det som hände den 5 maj 2007 då det var fantastiska insatser av två medmänniskor och den räddningstjänst som kom och såg till att en polisbil kunde köra in den skadade till sjukhuset, vilket beskrevs i NLT den 24 juni 2007.


I dag har jag skrivit en debattartickel gällande hallen och varför vi och majoriteten har handlat som vi gjort . Läs gärna den.  Jag är mycket nöjd med Centerns förslag och det verkar nu som vi har 4,a partier som ligger i linje när det gäller högsta driftkostnader på 10 millioner per år för den tilltänkta arenan samt att de vill få in fler sponsorer och ideella krafter och detta med att nyttja solenergi stöder vi självklart.

Det känns verkligen bra med detta budskap och det visar på att det ser väldigt bra ut att nå konsensus i denna fråga mellan alla partier.

Ha det gott och ta hand om varandra

Göran

ps mitt 40 års kalas närmar sig och det kommer bli kul ,,,,,,
I dag var jag hos min broder på hans dotters Hannahs 8 års kalas och det var jättekul och hon fick presentkort från stadium för hon spelar både fotboll och hanboll nu... för Kållandsö och Kålland ,,,,

Kul att hon gillar idrott,,.,


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Du glömde att skriva att du även hade en trevlig stund på Garströms konditori med två kamrater.....eller vill du förtränga det......
Tidig Morgonhälsning
Gunnar
Ska du se Villas match mot Vetlanda ikväll?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback