Novemberdag i politiken

76717-80

Vi kommer inte ifrån den långa höst och vintersäsongen och den är på många sätt jobbig mycket pga det är så mörkt hela tiden men det blir lättare om frost eller den vita snön lyser upp tillvaron för oss.

Som ung längtade man verkligen efter den först frosten , issen och sedan snön..
Jag är ju uppväxt på landet `Rackeby `så jag vet hur mycket jag tykte om detta .

Jag bor nu ca 100 meter från torget och jag har väl inte samma längtan längre och tycker mer om snö och isfria vintrar än tidigare men när jag ser på ovanstående kort så kan jag faktiskt få något sentimentalt i tanken om livet i Rackeby och de många vackra vintrarna med snö och is och frosten på träden..

Jag sitter nu på kontoret i Vänersborg och mår gott. Har tillbringat eftermiddagen i samtal med min kollega Tony Johansson som har på olika sätt varit politiker och tjänsteman för partiet i Regionen sedan starten av denna 1998.
Han har ett djupt och förankrad kunskap om vår Region och dess politiska styre och jag har genom åren sedan jag kom in i Regionfullmäktiige 2002 lärt mig mycket och gör så fortfarande av han , då han sitter som heltidsanstäld politisk sekreterare för oss i Regionen .

Vi har diskuterat vår planering med MP,s hälso och sjukvårdsgrupp för 2008 samt även diskuterat min interpellation om Malögården till decembermötet den 4,e dec. Jag har också en fråga gällande vårt avtal med Vidarkliniken i Järna (Södertälje) antroprosofisk vård filosofi på gång.  Det behöva vad jag förstår möjligheter till att få skicka fler människor dit då trycker är stort och pengarna som nu finns bara räcker 3/4 av året enligt uppgift.
Chefen på Järna ska svara mig på en fråga först innan jag formulerar någon fråga.
Man tar emot patienter med fibromyalgi besvär , människor med svåra smärtor mm. Och andra .

I går kväll hade jag som ordförande för Mp Skaraborg möte i Skövde och vi gratulerade Skövde för att ha fått kongressen till 2009.  Vi kommer ju också ha en gemensam  lokal med Skövde och vi håller på och iordningsställer denna just nu . Vi besökte den först och det behövs en del jobb framöver så det kommer vara arbetsdagar den 24/11 samt 8/12.. Vi hoppas kunna starta lokalen i februarie 2008.
¨Det känns positivt att vara mp,are just nu inte bara för att våra frågor som klimatfrågan ligger på dagordningen utan att det känns som fler aktivt vill vara med och jobba för partiet.

Ha det gottt

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback