Sorgens dag i vårt grannland , Finland

76717-82


En novemberdag går mot sitt slut och jag har varit ledig !

Men mina tankar har gått till den tragiska händelsen i vårt kära grannland , Finland, och det känns fortfarande som om det vore på film och inte verklighet. Man har nationell sorgedag i Finland i dag och flaggorna hänger på halvstång.
Dagen manar till eftertanke och möjlighet till att formulera tankar om det ofattbara och sända varma tankar till alla som drabbas av detta nu i Finland.
Det är bara tillsammans i mänsklig gemenskap man kan gå vidare och det är just detta som är så viktigt att man möter varandra i tider av chock och förskräckelse pågrund av mänsklig inhumanism .
Jag tänder ett ljus i dag och tänker på de som drabbats och det hoppas jag många gör en sorgens dag som denna.
Saker som bandyhall med mera känns så förskräckligt oväsentliga i skenet av detta som nu hänt.

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och glöm nu inte att jag kommer och plockar upp dig ikväll kl 17.10 vid skattehuset.
Tidig morgonhälsning från Galeasen
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback