Rapport

76717-68


Det händer mycket just nu så det är inte alldeles enkelt att hänga med för Lidköping rockar på !

;  Sparbanken ger 70 millioner till tilltänkte Arenan ! Kommenterar detta i måndagens NLT !
; Hamnstaden första område skall börja projekteras ; Vi ska fatta beslut i MP om detta 1/11 !
; Resecentrum skall börja byggas ,,, Skönt att det inte blev något med överklagan !
; Bibliotekets framtida plats.. MP tycker ju att Sockerbruket är intressant men gillar också nuvarande plats !
; Nya kortridsplatser inom äldreomsorgen samt heltider.stöttar vi i Mp förståss..
; Gymnasiet är klart till sommaren 2008. Detta blev en fantastisk 200 milioners investering
; Sjölunda utvecklingen och nya busslinje 2009 är viktigt för Mp förståss
; Utvecklingen av biogasanläggning är mycket viktigt för oss.
; utvecklingen av mindre barngrupper är viktigt och utvecklingen av 2 nya förskoler  !
; Statsmiljöprogrammet är mycket intressant utveckling !
; Medborgarrangemang i den fysiska planeringen är mycket viktig och då inte minst i Hamnstadsprojektet

Detta var lite axplock i allt som händer i den rödgröna styrda Lidköping !
Det känns inspirerande men mycket ansvarsfult att driva politik i Lidköping...

Vi har ju också regionfullmäktige på måndag och tisdag och jag har rapporterat till gruppen vad jag har att göra !
 - En enkel fråga gällande Marlögården
- diskutera barn och ungdomspsykiatriska planen
- Jag har min HBT motion där jag kommer yrka votering på den del som kräver utbildning till personal och politker i HBT frågor !

I morgon får vi se om jag bilr intervjuvad av skaraborgsradion,,,

Ha det gott där ute

Göran

ps MIna tankar går alldeles särskilt till en politiker i kommunen !
;

Kommentarer
Postat av: ><><><><><><><><><><

Om du kommer med i radion imorgon, här är länken dit:
Skaraborg P4 - http://sr.se/skaraborg/

2007-10-20 @ 00:02:05
Postat av: ...resecentrum..

...Jag vet inte vad jag ser fram emot mest..1.att resecentrum skall byggas i Lidköping (man är ju van vid Skövde´s )-och jag hoppas att ni ska ha samma internationella stuk som i Skövde- och det är att när det står Boarding på skylten vid bussen då kan man kliva på...eller 2.....julafton för då kan ju allt hända..... /ha det gott/Carina

2007-10-21 @ 01:01:29
Postat av: Gunnar

....och som alla läsare av denna hemsida kan se så upprepar Göran sina 'bilder på sig själv' ett otal gånger. Dvs om Ni vill se några färska varianter så finns det några lysande exempel på min sida (datum 2007-10-20).
....och sen angående den sk 'Evenemangsarenan'. Namnet är nog bara en 'rödridå' för att få med sig alla ev. kritiker inom Sparbanken.
Dvs dom pompösa nissarna tycker nog att en bandylada är för simpelt.
Den nuvarande ishallen är också en sk evenemangsarena, men under dess 10-åriga livstid har det genomförts tre evenemang. Vill minnas att ett var schack-SM.
Men, men...det är ju trevligt att Sparbanken är beredda att sponsra en synnerligen elegant bandyarena.
Fast man kan undra vilka som kommer ha råd att använda den. Den nylagda konstgräsplanen på Bävervallen kommer tydligen att kosta mellan 300 och 400 kronor per timme att hyra i vinter. Det skulle innebär en kostnad på kanske 3000-4000 kronor för Heimers A-lagsträning per vecka.
Dvs det blir nog trångt på grusplanen vid Vattentornet.
Karlahälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback