Rapport


Hej !

I dag var det Häls och sjukvårdsnämnd för västra skaraborg och vi antog överrenskommelserna för sjukhus och vårdcentralvård mm,..
Jag hade ett yrkande om Homo-bi-transexuellas behov av förstärkt bemötande i vården utifrån att man ska arrangera en utbildningsinsats inom området tillsmmans med Vänsterns Claes-  Göran Borg som tyvärr avslogs.

Jag kommer att återkomma i detta ärende !
När det gäller RF så var det MP, V och sjukvårdspartiet som stöttade denna motion gällande HBT frågor samt två till . (25 st)

I går var det HSU (Hälso och sjukvårdsutskottet) i Vänersborg som bland annat fick informationer om det nationella arbetet med vårdgarantin att man försöker bedömma ex när gråstarr op skall göras och då har man sagt att det skall vara på nivå 1 till nivå 3 och ej nivå 4 och detta har sparat fler tusen sådan operationer i riket inkluderande vår region förståss..
Man tog även upp att en person from 1/1-08 skall få ersättning vid instäld operation..
Ett ärende som kommer är frågan om ny organisation inom sos,,, återkommer om detta till nästa möte då ärendet återremmiterades,,
Man informerade om detta med psykiatrin där man bl,a vill utveckla vårdprogram och avvikelsehanteringen. Man vill följa upp psykiatrins öppen och sluten vård bättra framöver och det kommer att komma statistik på vårddagarr mm 3 ggr per år framöver,, Det är inga problem med vårdgarantin inom området..
Min motion gällande detta med den ökade läkemedelskonsumtionen av neuroleptika togs upp utan diskussion på mötet och jag att svaret ger en beskrivning att det görs en del som är ok men att jag återkommer framöver med en åsikt om svaret som skall gå till Regionstyrelsen och sedan till regionfullmäktige,,

Ja det är hög fart i politken och det är kul att denna vecka både radio och tidningarna skrivit om min motion gällande HBT frågor och denna fråga är en sak jag vill driva på i regionen så om någon läsare från majoriteten läser detta så ska ni veta att jag ger mig inte lätt !

Den 1//11 har vi gruppmöte i Lidköping och då får vi blandannat diskutera arenahallen och dess kostnader,,
Jag ska på möte på lördag gällande socialförsäkringssystemet i Sverige,, Mp ska lägga en nationell motion i ärendet framöver och det hålls nu rådslag i partiet om detta.. Gunvor g Eriksson håller i derra. Riksdagsledamot för mp..
På söndag träffas s-v-mp,,, och pratar investeringar mm..

Jag nu är politiken verkligen i gång men jag har lite privatliv också faktiskt och snart fyller jag 40 !

Ha det bra

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback