Reflektioner

Jag skrev o detta med utmaningar i mitt förra inlägg och det är ju så vill man deltaga i det politiska livet så offras en del av det vanliga privata livet som jag faktiskt tycker om väldigt mycket.

Jag är dock så nyfiken på möjligheterna att få vara med och skapa en grön förändring i ett föränderligt samhälle.
Ingen skall lämnas själv men alla ska kunna skapa sitt liv på sitt egna sätt.
Detta är inte lätt att få ihop då det är lätt att de resurssvaga lämnas där bak ohjälpligt sist och där det sista tåget sedan länge har lämnat station.

Vi behöver också ett återtåg i samhället som åker tillbaka och hämtar dem som lämnats för sitt öde . Vårt humana och öpnna demokratiska samhälle kräver detta men det gäller att inte bara komma med tomma ord utan verkligen fylla orden med mening och kraft att förändra ett föränderligt samhälle på ett humant sätt.
Vi måste växla in på rätt spår i ett globaliserande växande samhälle där läsningarna för det moderna välfärdssamhället inte är samma som gårdagen och här kommer den gröna välfärsdsideologin in i bilden.
Alla ska tillåtas växa på sitt eget sätt men samtidigt inte på bekostnad på andra människor i dag och i morgon samt våra vänner djuren inkludiserande våra växter och vårt totala miljövärde på denna planet.

Klimatpolitiken är en ödesfråga som måste drivas aktivt på alla nivåer från det internationella arenan; FN, Eu mm
till den nationella och lokala nivån. Kan vi idag inte få legitimitet för denna fråga med allt som sker av nedisade isar på arktis/anarktis så kan man ju undra om detta överhuvudtaget kommer att ske.
Åtgärderna måste vara aktiva där vi i sverige så som vi gjorde med folkhermsbygget tog steg före de andra att bygga upp vårt välfärdssamhälle nu när vi sak bygga ett klimatharmoniserande välfärdssamhälle.

I går var jag sovandes och vilande hela dagen förutom kollade lite på Tv samt gick på torget en stund på eftermiddagen,i den sköna brittsommarsolen,,,

I dag har jag varit i Göteborg på möte med MP-Väst där vi diskuterade sammanslagningen med kanslierna mellan Mp-Väst och Mp Göteborg samt kommande klimatkampanj som startar i Skövde den 11 Oktober..
Vårt språkrör Peter Eriksson kommer att vara närvarande då,,,

På eftermiddagen innan jag nu ska åka hem så åt jag lunch med Merete Kapstad och diskuterade partiet i dag och i morgon,
Merete sitter i Partistyrelsen samt i dess arbetsutskott .

Nu ska jag åka ,
Ha det gott,,,

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Kan du inte mer specificera vad den "gröna välfärsdsideologin" är för något och vad som skiljer den från övriga partiers "välfärsdsideologi".
Hälsningar
Gunnar

Postat av: Göran

Hej Gunnar...

Det är i grunden våra 3 solidariter(se partiprogrammet på hemsidan www.mp.se)
Samt så vill vi styra den ekonomiskt med den gröna skatteväxlingen.Höja avgifter på det som är miljöförstörande, samt sänka kostnader på typ arbete och annat som är gott på miljön

2007-10-08 @ 23:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback