En Dag i politikens tjänst

76717-22

Att jobba hårt en dag i politken är både trevligt och intressant.. Jag var i dag först på möte i Vänersborg med vår grupp där; Stefan, Birgitta , Tony, Lise och jag och jag presenterade blandannat en motion för att stärka det komplementärmedicinska inslaget i regionen. Presenteras på regionfullmäktige nu på tisdag i Vänersborg.
Lyssna gärna på närradion som direktsänder mötet. 93.8 mhz. på FM.

Sedan var det att åka till Göteborg och möte med Mp Västra Götaland för att främst diskutera gällande samlokaliseringen med ; mp Göteborg, Grön ungdom i Väst samt Göteborg och mp Riks.
Detta är viktig uppgift då vi har en heltidsanstäld i Mp Västra Götaland ; Madeleine Johansson som skall arbeta för oss där och det gäller att ta hänsyn till arbetsplatsen i förhållande till arbetsmiljö och att det ska vara lätt att arbeta där samt att nå post mm. Vi ska också ha en bra expidition . Mötet blev mycket bra och på onsdag så skall man titta på lokaler för att beslut slutligen är möjlig att fattas.
Det kommer att bli bra med dan samverkan vi kommer att kunna ha och det är viktigt att vi utvecklar den inför det som ska bli vårt rekordval alla tider .. 2010----

Efter detta blev det att åka till Lidköping för att ha förmöte inför Samhällsbyggnadsnämnden i morgon med S-V och Mp gruppen..  ordförande i gruppen och samhällsbyggnadsnämnden är Jonas Sundström (S) som jag tycker gör ett mycket bra jobb och vi har en bra dialog tillsamms vilket är viktigt i vårat sammarbete..
På mötet i morgon ska vi blandannat anta trafikförsörjningsplanen som beskriver hur vi ser på vår lokaltrafik.
Här nämns blandannat en ny lokallinje 2009 samt att ska utvärdera den kostnadsfria lördagstrafiken samt analysera den. Jag själv hoppas att detta ska bli lyckat och kunna fortsätta. Men detta beslut kommer inte kunna tas föränn nästa år. Nuvarande försök löper ut i maj 2008.
Jag själv informerade om demokratirådets intresse när gäller att få in medborgare i den fysiska planeringsprocessen.
Samt gällande vindkraften och intresse från annan part med kommunen. Återkommer i detta och annat förståss.


Ta det lugnt där ute

Göran 















Kommentarer
Postat av: Gunnar

Knack, knack.....och jag som tyckte att jag skrev så tydligt 'min fråga' i anslutnig till veckans Rätt&Slätt omgång. Tre gånger till och med......men ändå lyckas du undvika att läsa den.....och som vanligt ska man plocka ut en 'mesta-målmatch', vilket jag också påminner om varje vecka......men det glömmer du också av....knack, knack....
Natthälsning från Solhaga
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback