Kommande vecka

76717-55


I dag är det söndag och jag ser fram mot veckan som kommer. Jag kommer att gå till Regionfullmäktige på tisdag vilket kommer att bli spännande då jag ska ta en fråga som handlar om lesbiskas rätt till insimination på SU.
Lyssna gärna på radion på förmiddag som sänder från hela regionfullmäkteg från kl 10,00 till 18,00.
Min fråga kommer jag att ställa vi ca 10.05 . det är Lidköpings närradio som sänder på 93.8 FM--
Skriv gärna kommentarer på denna sidan vad ni tycker efter att jag framträtt i regionfullmäktige..
Jag kommer också att gå upp på en motion jag lagt om alternativa behandlingsformer inom psykiatrin..
Det handlar om en speciell metod Tomatis-metoden som man behandlar barn med på Strömstads sjukhus som är en specifik ljudträning som man har haft framgång med på barn med adhd och autistiska drag.
Jag vet att det är många som söker sig till denna behandlingsform och vill med denna motion sprida information om att denna metod finns och skulle kunna nyttjas inom hela regionen. Lyssna gärna på eftermiddagen också någon gång mellan 14 till 16 skulle jag förmoda.

I morgon har vi förmöte i Vänersborg inför regionfullmäkige... Vi går igenom att handlingar och bestämmer vem som skall gå upp i talarstolen.

Annars så har helgen varit god och jag är särskild glad att höra att det går mycket bra för en person.

ha det gott där ute

Göran

Kommentarer
Postat av: Björn Gustavsson

Hur kan du säga att en skattehöjning på 19 öre på bensinen gör gott för miljön, når det bara slår hårdast mot de som redan lever på marginalen. En förklaring tack?

2007-09-17 @ 00:26:41
Postat av: Gunnar

Göran, glöm inte mesta-målmatchen och 'frågan' när du tippar den här veckan.
.....och när det gäller skattehöjning på bensinen så kanske den enkla orsaken är att det ska vara dyrt att köra bil. Dvs vi ska inte åka runt i våra bilar i onödan och släppa ut avgaser.
Fast motståndarna till den åsikten menar att det spelar ingen roll vad vi i Sverige gör eftersom man på andra håll i världen har en tillväxt i biltrafiken som tycks vara utom hejd.
Jag var i S:t Petersburg förra året och där tycks drömmen för varje ryss vara att äga en bil och sitta fast i stadens trafikköer!
Med Vänlig Hälsning
Gunnar Karlqvist


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback