Personliga reflektioner

76717-56

Hej på er alla läsare som faktiskt har ökat med det dubbla den senaste tiden när jag blivit mer personlig !
Detta är ett intressant faktum och jag kan ju inte annat än att fortsätta med kombinationen privat/politik så får vi se hur denna sida utvecklas framöver.

Jag avslutade denna kväll med att handla på Matmagasinet och det var mycket treevligt att höra från en i kassan att man nu kör för fullt med försäljningen och jag lovade att fortsätta att vara stammis. Det är ju så att i samband med den kris som var för Matmagasinen tidigare i vår så lovade jag att handla på Matmagasinet och har jag lovat något så fullföljer jag detta sådan är jag och detta är detsamma med andra saker . Det innebär att jag förändrar inte löften bara för att vissa förutsättningar ändras och detta gäller även på det personliga planet.

Det innebär att ha curage och stå för man säger och inte kunna ändra sig för att det passar sig bättre egentligen. Har man lovat så får man stå sitt kast och jag är nog lite envis också och det behövs av och till !
Jag gillar förresten att handla i medelstora affärer som Matmagasinen där man kan få lite trevlig kundkontakt med personalen.
Detta med att hålla vad man lovar innebär ju också när man sagt att man ska bjuda någon på en fest t,ex så ändrar man inte detta heller om personliga förutsättningar ändras så det innebär att min kommande 40 års fest som jag faktiskt har varit osäker på och var mycket nära att inställa pga av händelser som för mig var oförutsägbara och jag för en gång skull , sviktade något i mitt tilltroende till livet ! Men faktiskt efter gruppmötet i Måndags med S, så skedde en sak,ett löfte som jag var tvungen att fullfölja,  som fick mig att fortsätta planeringen mot mitt 40 års kalas som jag har tänkt skall fira av de 40 år jag levat och ge en ett glädjeskutt in i den härliga framtiden.
Detta innebär att de människor som kommit mig nära , eller på annat sätt påverkat mig under ,dessa 40 år kommer att få en inbjudan . jag kommer att hålla de löften när det gäller inbjudan som jag gett.

Jag vill påminna alla att livet inte är perfekt och ingen är perfekt och man måste förstå att livet går vidare och låta saker som varit mindra bra glömmas och se till det goda. Har man haft det gott tillsammans någon gång så är det detta som ska minnas inte det andra tråkiga avskedet mm mm.
Jag är ju en optimist och tror på att alla vill var detta fastän man inte alltid lyckas tå tidens oturliga omständigheter gör att saker blir konstiga och dumma av och till.
Jag tror också på att förlåta och gå¨vidare och att vad kan inte vara bättre än en härlig fest
där alla bara vill vara glada !

Jag återkommer som sagt med detta !

Jag vill hälsa min broder att han hade en mycket trevlig kräftskiva i lördags och att alla som var där hade det mycket trevligt och människor som annars inte möts hade det mycket trevligt tillsammans.

I dag var jag annars på regionfullmäktige i Vänersborg och talade om att man inte ska diskriminera lesbiska som vill bli insiminerade. Jag talade om behovet av att utveckla vårr politiska system när det gäller hur vi styr verksamheterna. Beställar utförar modellen, samt att jag talade för människor som har Autism, ADHD att det finns en altrenativ behandlingsform som heter Tomatis-metoden som är en ljudtränings- behandlingsform som man nu har i Strömstad på BUP men inte i övriga Regionen , jag ville med min motion sprida denna metod men den fick avslag då den inte har vetenskapliga bevisade resultat ,och att man ser den verksamhet som finns på BUP i Strömstad som en forskningsprojekt. Jag ville att man snarast skall följa upp denna metod i Regionen för att få den godkänd och har därför skrivit en motion i denna riktning.
Jag återkommer i detta.
Jag lät en person kolla mig på Webb Tv under dagen och bedömma mit framträdande och jag fick ok och det kändes bra.

Japp nu får jag sluta knappa på tangenterna för i dag

ta det lugnt där ute

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback