Sammarbete är viktigt

76717-35

Lidköping har en underbar natur och är ju en fantastisk kommun i sig och det är lätt att trivas här både som anstäld samt politiker och i det privata då det finns en härlig positiv anda som är lösningsinriktad inför framtiden.

I går så befann jag mig i Göteborg och gjorde tillsammans med vår regionkanslist och några representanter från vår styrelse studiebeök på två objekt som skulle var möjliga som lokal för organisationen MP i VästraGötaland.
Vi föll för en av dessa objekt och det var mycket trevligt att inriktingen från Mp i Göteborg blev just denna som av vår Regionkanslist beskrevs som en `drömarbetsplats`...
Meningen är att på denna arbetsplats skall ombudsmännen (främst kvinnor dock) från Mp-Väst, Mp Göteborg. Grön Ungdom Göteborg och Grön Ungdom Väst samt en ombudsman från Mp Riks.
Jag tror att kommer detta gå i lås så blir det väl nyttjade pengar och vi kommer att kunna skapa en bra samverkan för Mp i Västra Götalands bästa och liksom de första raderna jag skrev om som handlade om Lidköping så skulle detta kunna bli fallet hos oss i partiet på alla nivåer i Västra Götalan, vilket jag ser som fantastisk inför kommande val 2010. Där Mp ska fördubbla sitt väljarunderlag eller i alla fall nästan på alla nivåer och jag tror att detta blit möjligt för det finns ett härligt go i partiet för tillfället..
Hur det blev med lokal mm återkommer jag , men det ser bra ut som sagt var.

I dag var jag på socialförsäkringsnämnden på förmiddag samt sedan så besökte jag badhuset förståss och simmade några längder tillsammans med en trevlig kollega från nämnden faktiskt som jag stötte på där,,

det var kul och överraskande att se Linda Berling i tidningen NLT.  Linda som är småbarnförälder ville med detta påvisa en möjlighet att förstärka skolskjussarna och ska skriva en motion om detta själv och detta skrev tidningen om och detta ger ju förståss jobb för mig som sitter i berörd nämnd .. samhällsbyggnadsnämnden -- frågan är viktig då LInda vill att vi ska se över kriterierna för när skolskjussen ska hämta barnen och på vilken distans från själva bussen man ska ha eller inte,
detta är ett eget initiativ och detta visar på engagemang och vilja som vå så behöver inom politiken och detta ska gillas . Linda kommer att lägga denna motion på nästa fullmäktige.
jag tycker att det är kul att höra kommentarer från vissa från våra sammarbetspartier i detta, men jag tycker man ska ha helhetssyn och vara glad att människor agerar och vill något och inte bara klagar.
Jag tar åt mig av kritiken som sitter i berörd nämnd och så får vi se vad vi kan göra och det beror ju också på den tilldelning i budget som kommunfullmäktige ger oss.
Jag återkommer i frågan.

Föresten så vill jag ge en eloge till ordförande i Samhällsbyggnadsnämnden för hans sätt att leda vår samverkansgrupp och nämnden i sig som verkligen är ett mandomsprov att leda med tanke på de starka personer som Allianspartierna har där...
Jag gillar att vara i denna nämnd då det faktiskt händer något där och det är fastän diskutionernn ibland går på högvarv så är det högt till tak och god stämning !

ha det gott alla där ute

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

När det gäller skolskjutsarna är det så att din partikollega ute på Kållandsö vill minska det kilometerantal som ger elever - vid olika ålder - rätt till skolskjuts?
Tycker att det rimmar dåligt med tanke på problemet att många unga rör sig alldeles för lite.
Hälsning från Galeasen
Gunnar

Postat av: Grobbe

Gunnar jag kör så det ryker med dessa elever på idrottslektionerna så vi kan gott låta barnen åka buss

2007-09-20 @ 09:15:22
Postat av: Tony

Hindens rev, ser jag. Ett fantastiskt ställe, det håller jag med om. Brukar vandra dit ut någon gång per sommar, och efter en stunds promenad på de klapprande stenarna, simma ut bland klippblocken längst ut på revet. Mysigt.

2007-09-20 @ 20:23:36
URL: http://vgtony.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback