Smått och gått

76717-57


hej !
Ett debattinlägg skall var tydlig, saklig och framåtskridande. Jag ser det som viktigt att vara objektiv samt också visa respekt till dem man pratar till.

I dag vill jag prata om kommande utmaning då jag på lördag efter att mitt B-lag på Kållandsö har spelat skall traska till degerberg för att jag inte kunde hålla igen min stora käft (Som Glenn Hysen sade) jag förlorade vadet och får nu fullfölja detta med att göra denna gångtur. Det var trevligt att detta har uppmärksammas så från rakeby håll då en spelare i laget ringde mig och sade att de ville veta när detta skulle ske !
Ja det blir i alla fall en gångtur för hälsa och att bevara den samt så kan man ju se det som hur viktigt det är med föreningsengagemang och jag är medlem i både Kållandsö och Rackeby.
Dessa föreningar behöver varandra och har av och till sammarbetat inom ungdomssidan mm.
Jag ser det som viktigt att man håller god kontakt framöver och utvecklar sammarbete. Så man kan ju se denna gångtur som en pråpå för brobyggande mellan två grannföreningar inför framtiden.
Det krävs mycket av föreningar och allt fler får göra mycket mer inom föreningar. Min broder är en sådan i Kållandsö och han som ringde mig från Rackeby är en sådan i den föreningen.
Jag återkommer med rapport och bilder från denna gångtur som startar ca kl 13 från hagavallen....
Alla som vill följa med är naturligtvis välkommen...

I går var det fullmäktige och Linda och Josef var där och jag var på fotboll med kamrat Gunnar och det tråkiga var att Elfsborg förlorade med 2-1 trots ledning med 1-0.
Annars var det mycket trevligt och jag hoppas fortfarande att Elfsborg kommer att vinna allsvenskan.
Vi ska dit med Kållandsö den 20 oktober då Elfsborg möter Örebro.

I morgon är det hälso och sjukvårdsutskottet (HSU)och på torsdag är det demokrati seminarium på Lidbeckska om Socialt Kapital.. Fredag är jag på vår regional hälso o sjukvårdsgruppsmöte i Göteborg... Vi ska prata om det nya När-sjukhuset i Angered,..
Ja på lördag så är det gångmarchen och sedan på söndag är jag med HSU i Bryssal tom Onsdag...

ja det går verkligen fort med allt och det är viktigt att reflektera också så jag var i dag som vanligt på Badhuset och bastade och simmade... På tisdagar och Torsdagar är det ju halva priset = 17 kr för kommunanstälda. Mycket bra för friskvården eller hur...

föresten så träffade jag på Jonas sundström vid gamla stadens torg och vi pratade i ca 45 minuter om framtiden och kommande frågor som skolskjussarna , ,,mm
Vi har ett gott samverkan och detta ska vi fortsätta att ha framöver .
Sedan så är det viktigt att man lär sig av saker och utvecklar och förbättrar det som behövs.
det är inte minst viktigt att ha dessa samtal när man kan ..
politik är ett ständigt arbete på alla plan och detta med samtala på detta sättet som vi nu gjorde är en del i det politiska arbetet

Göran

Kommentarer
Postat av: ch

Hej
Ajajaj-ta det lugnt kl 13 på lördag med ditt traskande, fast egentligen tror jag bara att du tycker att det är en kul grej som gör dig uppmärksammad. Själv sitter jag då i Köpenhamn och tar en "lille". Intressant att det är på badhuset som du reflekterar, det får vi utveckla. Ha det gott i Bryssel och hälsa Margot
Hälsningar häst-legan Carina

2007-09-26 @ 09:12:30
Postat av: Gunnar

Jag var också i badhuset igår. Simmade 1000 meter med ivrig energi.
Jag träffade även på en 'gammal gemensam bekanting' i bassängen - dvs Melin - som berättade att han var där varje tisdag.
När det gäller din höstpromenad nu på lördag så tror jag att det finns 'en bra chans' att jag kan följa med. Dvs jag tror inte det är så stor möjlighet att Gustavs lag går vidare till lördagens slutspel i Elljuscupen. Det är över 20 grupper med fyra lag i varje.
Hälsning från Hemvården i Råda
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback