Info

76717-129



Hej !  I går hade jag både Hälso och sjukvårdsutskottet där det bl,a informerades om detta med Läkemedel och Äldre och kommande handlingsplaner inom detta område. Det är mycket viktigt att att ta tag i denna fråga och man berättade att man vill stärka läkarsamordnaransvaret för läkemedlen en patient har. Man vill se till att särskilt minska särskilt biverkningsriskabla mediciner som preparat inom bensodiazepiner(Stesolid mm) och antiinflammatoriska som Voltaren mm ,,,och inte tänka antal i sig. Detta ska bli intressant att följa då det var bl,a en motion av mig som startade detta viktiga arbete då jag upptäkte att vi i Vg ligger högt i jämförelsetal när det gäller läkemedel och äldre.
En annan postiv sak är att vi nu äntligen får igång ett elsanerat behandlingsrum i Falköping för el allergiker. Detta ska ske till hösten.

På kvällen var jag sedan i Skövde på mp skaraborgsk möte och diskuterade bl,a faitrade city och Hållbara kommuner som är godkända som de enligt Energimyndigheten. Vi ska ha ett seminarie om detta i höst i lokalen,
Nästa möte är den 14 maj i Distriktet.

Jag hoppas allt är gott där ute,,
Göran

Kommentarer
Postat av: Tony

Hoppas du hinner vara lite ledig mellan varven också. Må fint!

Hälsningar Tony


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback