Intervju med Herr Larsson

Hur gick det i samhällsbyggnadsnämnden idag?
 - det var trevlig stämning som som vanligt och det var särskilt kul med allianspersonernas tjat om jordhögar och båten som redan blivit en legend skutan.
Jag sa till alliansen att det är intressant att ni tar upp det här då det är majoriteten som kommer att få problem om detta inte är klart innan valet - 10.
Annars så lyckades jag att få in ett yrkande som hanldade om att vi ska sluta med att plantera ringblommor i våra rondeller. Det handlar om ca 200 timmars arbete som skal göras med strandpromenad och annat.
Vi lade också fram budget för 2009-2011, som var positiv då vi ökar kollektivtrafiken med en ny linje.
Jag hoppas att kommunstyrelsen antar denna budget dock utan besparingar.
Vi vill däremot höja parkeringsavgifter från fem till sex kronor i timmen.
En rolig grej är att automaterna är så gamla på torget att där står fortfarande fyra kronor i timmen.

Vi ska också höja felparkeringsböterna till ett belopp mellan 4-800 kronor. (idag 300-500 ca)

Hur gick årsmötet för mp Västra Götaland i lördags?
-Jag håller i stora drag med
Tony Johansson i hans analys och det är jättekul att min favorit från Mölndal
Laila Åkerberg nu är ordförande samt att partitoppen representeras av Merete Kapstad.

-Sedan var det kul att seminarierna fungerade så bra under söndagen och att Rustan vår nye aktive medlem i Lidköping var med under bägge dagarna och funderar nu på att aktivera sig mer.

Vad är nästa stora "grej" som du har på gång?
-Min partystyrelsekandidatur till Miljöpartiets kongress som kommer att gå av stapeln näst sista helgen i maj.
Jag är inte föreslagen men hoppas ända kunna få ett antal röster som visar om jag kan kandidera nästa år.

Då tackar jag för intervjun och önskar dig lycka till i fortsättningen.

Tackar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback