Grattis Madde

 (foto Madeleine )

Garttis vill jag säga till min stora kärlek Madeleine på hennes dag ..

Nu börjar politiken rulla i gång och i dag träffade jag Socialdemokraternas kommunala gruppledare Kenneth Lundell samt Kjell Hedvall och vi diskuterade inför den kommande politiker veckan.
http://lidköpingsnytt.nu/
Vi ska samverka på våra dagar och påvisa det sammarbete vi har och inför framtiden !
Vi har ju en Allians (m,fp,c,kd)i Lidköping som i dag verkar vara stabil och utifrån de förutsättningar se vi framåt !
Nu på lördag så startar vi i Mp upp kl 11-13.--
huvudanförandet ska jag hålla kl 12,30 till ca 12,40 och sedan så låter jag våra kollegor från V och S komma till tals
genom att vi interjuvas om de framtida viktiga frågeställningarna !
Kul ska detta bli och jag har bjudit hit Mp.are från regionen,,.
Jag har med anledning av detta blivit intervjuvad av skaraborgs läns tidning !
Ni som läser detta hoppas jag har möjlighet att kika till Icbaltorget på lördag.
Ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tack:-)

2008-08-05 @ 22:05:16
Postat av: Tina

Jag lovar att komma och lyssna!!

Postat av: Gunnar

Tack för simturen ikväll. Tänk inga 'badande', utan bara en handfull simentusiaster.

Vilket behagligt lugn det var på Framnäs.

Det blev lite 'vattenbilder' på dig på min sida!

Kvällshälsning

Gunnar

2008-08-07 @ 19:55:34
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Tobias Lindgren

Vad menar du egentligen med ditt påhopp på Sverigedemokraterna? Vad då "främlingsfientlighet"? Till och med de danska socialdemokraterna står för en hårdare invandringspolitik än sd!



http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html



Förresten, håller du med din partikollega Max Andersson (mp) i riksdagen?



http://thoralfalfsson.webblogg.se/2008/august/riksdagsman-vill-utesluta-sverigedemokrater.html

Postat av: C M

Till Tobias om främlingsfienlighet.

På sd:s hemsida fanns för ett antal månader sedan något som kallades "Sverigedemokratisk Grundkurs" vilken jag läste igenom.

Jag upplevde stora delar som väldigt rasistiskt, men eftersom den inte går att länka till längre (bortplockad?)

kommer här ett utddrag ur sd:s "principprogram" hämtad från sverigedemokraterna.se



"2. Den nationalistiska principen

Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen."



Tobias:

kan man försvara/förklara en sådan princip utan att vara rasistisk?

2008-08-10 @ 16:44:07
Postat av: Tobias Lindgren

C M, vad är det som är rasistiskt med det? Den etniska likheten vore det i så fall, men jag håller inte med om det. Sd är i grunden ett kulturnationalistiskt parti, men det är riktigt att det finns ett visst mått av etnonationalism i detta. Ett land är inget utan sitt folk. Läs gärna boken "Exit Folkhemssverige":



http://exitsverige.blogspot.com



I Malmö kommer man att ha en utländsk befolkningsmajoritet inom tio år, enligt kommunens egna beräkningar. Kort därefter blir det en muslimsk befolkningsmajoritet. Menar du att det inte spelar någon som helst roll? Jag menar att det inte är rasism eftersom sd inte graderar människor efter deras ursprung utan är öppet för alla människor med annan etnisk bakgrund eller etnicitet är svensk som vill anpassa sig (assimileras i det svenska samhället) och som tror på att bygga ett tryggt, välmående och världsledande Sverige på en kulturell grund. Sd följer också de mänskliga rättigheterna samt alla lagar och regler, tar avstånd från extremism och motverkar all diskriminering, även sådan riktad mot majoritetsgrupper som svenskar, heterosexuella med flera. Sverige ska ha invandring - men inte massinvandring, västvärldens mest liberala invandringspolitik och västvärldens största invandring, som vi har idag.

2008-08-29 @ 22:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback