Fantastisk start ...på politikerveckan i Lidköping

    Fantastisk start på politikerveckan.

Jag fick alltså starta den första dagen på politikerveckan i Lidköping och det var trevligt väder och bra stämning på Icbaltorget.  Vi i Mp hade bjudit in våra sammarbetspatier S och V att få tala också för att påvisa vårt sammarbete i Lidköping. Kjell Hedvall var mycket tydlig när han menade ett han såg detta sammarbetet som ett långsiktigt sådant och Cristina var också tydlig med detta med förbihållet om att vi ska bibehålla våra kommunala verksamheter i kommunalt ägo = (skola,vård och omsorg) och det har jag och Mp i Lidköping inga problem med !

Jag vill tacka ; Sten, Jenny och Solveig från Mp Vara, Madde, Peter och Jane från mp Bollebygd, Christoffer från Mp Skövde, Bo Lennart från Mp Borås för att de var med på vår dag i går.
Gå gärna i

Tack Gunnar/Gustav för att du kom lyssnade och fotade !

http://gunnarkarlqvist,se/

Läs gärna Lidköpingsnytt

http://lidköpingsnytt,nu/

När det Gäller Sd så sade jag följande i mitt tal :

Mina vänner jag lovar att jag inte kommer att vara tyst i debatten mot Svergedemokraterna på varken den kommunala eller regionala nivån och jag uppmanar alla att ha politisk mod och inte fega ur för det som står på spel om partier som Sverigedomokraterna får ett 'än större fotfäste i politiken än i dag.!

Är i grund och botten vår välfärd och dess demokrati


Jag kommer att ta debatten med dig också Tobias , ?
Min fråga till dig är hur ser du på det mångkulturella samhället ?


Göran



ps lyssna gärna på skaraborgsradion ,p4.. jag tror det kommer i morgon kl 08,, de intervjuvade mig,på lördagen.
jag pratade om hur viktigt det är för politiken och demokratin med denna typ av evenemang !

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Kamrat!

Hoppas att du uppskattade bilderna och att du någon gång kan använda dom på din sida!

Vill bara påpeka att min adress är förstås
www.gunnarkarlqvist.se

....och sen hoppas jag du inte glömmer av att lämna in ett bidrag till Rätt & Slätts premiäromgång nu till helgen. (Deadline midnatt 14-15/8).

Jag tittade ifall ditt lag hade någon match som kunde pryda premiärraden, men tyvärr inte. Det får bli någon annan omgång!

Jag var inte kvar o lyssnade på ditt anförande, men senare på kvällen gick jag in på Lidköpingsnytts hemsida och fann dina bevingade ord.

Kvällshälsning

Gunnar

2008-08-10 @ 20:24:30
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Tobias Lindgren

Nu är det bara så, Göran, att jag inte bor i Lidköping eller ens i närheten, men jag kan gärna "ta debatten" med dig på din blogg.



Vad jag anser om det mångkulturella samhället? Jag anser att det är enormt grymt och mycket kostnadsfullt samhällsexperiment som är dömt att misslyckas och som inte har lyckats någon gång i något land eftersom det splittrar människor, skapar konflikter och orsakar andra destruktiva beteenden.



Min, och sd:s, åsikt är att det mångkulturella samhällets måste avskaffas. Vi ska ha assimilering, inte integration, som Sverige hade fram till 1975 då Olof Palmes regering valde att förstöra Sverige. Exempelvis det danska och det finska samhället är inte mångkulturella sådana. Vi borde följa Danmarks invandringspolitik, som jag vet att även de danska socialdemokraterna står för.



Förresten, Björn, vad anser du om följande?



idiktaturenstjanst" rel="nofollow">http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/2008/08/23/expressenidiktaturenstjanst

arvarstforovarnaellerjournalis" rel="nofollow">http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/leandersson/2008/08/21/vilkaarvarstforovarnaellerjournalis



PS. Jag är inte sverigedemokrat i den meningen att jag är medlem i partiet, men jag tänker rösta på sd i de allmänna valen 2010. DS.

2008-08-29 @ 22:34:04
Postat av: Tobias Lindgren

Här är de två länkarna i fungerande form:



http://www.pym.se/acgl

http://www.pym.se/acgm

2008-08-29 @ 22:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback