Gl nytt



Det känns bara bättre och bättre med politiken tycker jag och jag måste erkänna att söndagens presskonferens med S-V och Mp var en politisk höjdare för mig som faktiskt har slagit för detta som orförande i Skaraborgsdistriktet sedan april 2002 !
När jag som ombud för Mp Lidköping i Sundsvall 2002 träffade Peter Eriksson strax innan röstresultatet skulle läggas fram gällande språkrörsvalet, (Då Peter och Maria blev valda) och sade att det blir mycket bra med han som språkrör !
Peter tackade för mitt stöd men ville ju då innan resultatet var klart säga att det blir han ! (Carl Schlyter var motkandidat)

Jag har hela tiden känt att Peter/Maria fört vår gröna rörelse på helt rätt riktning och nu efter att de varit språkrör i 6 år så har de kommit en bra bit på väg att ge Mp en plats i en rödgrön regering !
Samlingsnamnet på vårt sammarbete är `de rödgröna´ vilket jag tycker är ett bra namn !

Jag har jobbat i 4.a nätter som sjuksköterska och jag gillar mitt arbete väldigt mycket och idag pratade jag med min nya chef och det kändes väldigt bra inför framtiden !
Vi hade samhällsbyggnads nämnd i går och nu är vi på väg att få ett `kommunalt naturreservat`på Östra Sannorna till 2010.. Vi antog skötselplanen som skall godkännas i kommunfullmäktige och sedan gå vidare till länsstyrelsen !
Vi antog plan för det nya handelsområdet på Änghagen .. Vi kommer att ha ett så kallat `grönt tak `..! 
Detta ska bli mycket intressant att följa !

På lördag den 13 december är Mp på Nya stadens torg.. Vi har bjudit in våra sammarbetspartier S och V !

Ha det gott !
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Kamrat!

Grattis på födelsedagen och Grattis till kvällens tilldragelse!

Varma Hälsningar

Gunnar, Maria o Gustav


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback