GOD JUL

En sista politisk arbetsvecka för detta året har gått fort då jag under tisdag,onsdag,torsdag var i Vänersborg och har till 90% förhandlat klart den överrenskommelse som finns mellan ; S-M-C-Fp-Kd-Sjv-Mp
Gällande Den nya primärvårdstyrningen i Västragötaland bygd på två av riksdagen faststälda lagar=
LOV= Lagen om Valfrihet , s
Lagen som säger att det är obligatoriskt för landsting/regioner att införa detta system inom primärvården t o m 2010 !
Detta innebär att vi måste införa ett nytt resursfördelningssystem för våra ca 140 vårdenheter där pengarna följer individen.
Det är upp till varje landsting/region att bygga sitt eget system !
Den 14/1 2009 är det Hälso och sjukvårdsutskottet som tar beslut i ärenden som sedan slutligen fastställs i regionfullmäktige den 2/2 2009 !
Jag och Tony har i ett års tid haft ca 10 möten i Vg-pv gruppen som ligger under hälso och sjukvårdsutskottet !
Vi lämnar nu materialet till beslut i vår grupp den 13/1 09 kl 13 till 15 !
Vi har ytterligare ett möte i Vg pv gruppen  den 12/1 09--
Jag kommenterar till press om innehållet from den 14/1 09...
Detta ha varit ett mycket hårt arbete men det har varit mkt lärorikt och givande och vi har hållit en bra gemenskap i gruppen hela tiden-.--! Jag kommer att ha god nytta av denna process framöver i mitt politiska liv !
Nog om detta !

Vi hade i går avslutning i Mp Väst,s styrelse med god mat hemma hos Gunilla Magnusson i Uddevalla ! Hon bor mycket fint i en by ca 10 km utanför staden.. Vi beslutade om kommande budgetförslag till årsmötet i Herrljunga i April samt mycket annat som hör en styrelse till. ! Vi har ju två val framför oss så vi kommer bjuda in våra valkretsstyrelser på möte slutet av januari, samt vi planerar för Eu-parlamentsvalet den 7 juni-- tre seminarier varav ett i Skövde är i planering.. 
Vi avslutade i god stämning och sedan på kvällen var jag på kf,s avslutning där vi också ger 25 års gåvor till dem som jobbat så många år i kommunen (anstälda 1983) Då gick jag på De La Gardiegymnasiet !  Det var mkt trevligt som vanlig .. Vi hade god mat och trevlig underhållning från bandet : Gladpack..(Påvel Rammel låtar)
Köpte en Cd från dessa... ..present- (Bandet är ifrån Främmestads trakten) mkt bra !

ja nu ska jag jobba tre nättre för att sedan ha jul med min tjej och hennes familj samt med min Mor/familj mm .-.-
så bloggen tar hämed jul ledigt och återkommer med ngn form av nyårs tänk.. 
inför nyår--

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ! 

Kommentarer
Postat av: Gunnar

God Jul Göran!

Jag 'väntar på' att gå till nattdistriktet i den mörka vinternatten.

Gunnar, Maria o Gustav


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback