politik kommun/region..

hej från gårdagen = 15/12
En fullmäktige dag som började kl 07 hos tjejen i bollebygd och slutade med tjejen i Lidköping ! Det är livet det när man är särbo !
Jag hämtade min bil i Borås(gröna faran) ... ska bli Peter/Janes bil senare på sommaren 2009..

Fullmäktige blev en `rolig historia` och det var faktiskt lite spännande att få klä sig i rollen som `miljöskurk`!

Vi i mp vill fasa ut Lidköpings oljeberoende så fort som möjligt , vilket vi också gick till val på och detta innebär att jag faktiskt kan tänka mig att säga nej till solenergi  vid ett specifikt ställe pga där finns det `pellets uppvärmning !
Detta gjorde vi i mp i går tillsammans med S !
det gör dock inget att det blir solenergi på Tolsjö-äldreboende och symbolvärden är ju mkt bra !
Annars så var det en del annat i debatten där vågorna gick höga och hemma var jag inte förrän kl 21 efter att skjussat hem Linda till Kållandsö !

I dag var det kommunstyrelse och det var årets sista,. det var kul att höra från Linnea Bengtsson som varit trainee i staden Rockford ! Hon har jobbat med att i deras företagararbete knyta kontakter med Lidköping och det verkar positivt !
VI kommer att fortsätta vårt näringslivssatsning mot Rockford då det handlar om Bioenergi och utvecklingen av detta !

Vi i S-V-mp gruppen kommer att till januari återkomme i bla klimatfrågan ,, mm och ta vissa initiativ.. mkt bra kommer det att bli,... Jag sade i debatten i kf att jag hoppas Lidköping kan bli klimatetta bland Sveriges kommuner inom en snar framtid " på naturskyddsföreningens nationella lista ! Kul att vårt kommunalråd är så engagerad i denna fråga !

Jag kandiderar ju till att vara med på Mp,s lista till Europaparlamentsvalet den 7 juni 2009 !
kolla denna sida



http://blog.mp.se/eplistan/

Jag var med på förmiddagen på kommunstyrelsen för att sedan åka till Vänersborg och få dragningar av HSU/HSA (Hälso och sjukvårdsutskottet och Hälso och sjukvårdsavdelningen)

som nämndeledamot i Hälso och sjukvårdsnämnden 9 (Västra Skaraborg) Om
hur det nu ska se ut med Vår Vg pv system !
Västra götalandsregionenens primärvårdsystem !
det finns ca 140 vårdcentraler i dag ! Budgeten 2007 var på ca 5.5 miljarder och tittar man på det som ska ligga i själva vårdåtagandet för vårdenheten då är det ca 4,5 miljarder ! Innehållet är inte klart helt och hållet och jag sitter ju med i VGPV,s arbetsgrupp som ligger under HSU ! Och vi har möte i morgon.. (Haft möten om detta nu sedan nov 07 !
Jag har alldrig kunnat så mycket om vår i grunden fantastiska primärvård som nu ska bli bättre för att klara morgondagens utmaningar ! Det kommer bli en lag som fastställs i riksdagen som tvingar samtliga landsting/regioner att införa ett system där pengarna följer individen och att man med detta kommer att få undantag från lagen om offentlig upphandling och i stället ingå i lagen om valfrihet ! Återkommer om detta förståss--

sea you
Göran


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Biogasbil nästa?;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback