Min 41,a Julehelg är.. slut

Julafton-dag-annandag är över och jag vill tacka tjejen hennes familj, min mor och syskon med familj för denna för mig 41,a julehelg ! samt övrig släkt och vänner !
 
Nu är vi på väg mot nyåret och det är väl bara att konstatera att ett år har gått och ett nytt föds med allt vad detta året kommer att bära med sig !

Det kommer att bli ett Eu-parlamentsval den 7 juni som jag förhoppningsvis efter att medlemmarna har röstat kommer att finnas på vår mp val lista !
Detta skall bli kul och jag kommer att ägna ganska mycket tid åt detta val på denna bloggsida tom valet !

När det gäller regionen så kommer primärvårdsbeslutet i februari och införandeprocessen att ta mycket tid och som jag ska rappa om !

Det finns oxå en intressant fråga om Västragötalandsregionen ska utökas med Värmland eller inte (16 kommuner ca 250 000 invånare--- 26 vårdcentraler--3 sjukhus ,,skatt = 10.50 -- vi har 10,45 ) Detta kommer jag att rappa om förståss !

I kommunen så jobbar S-V och Mp vidare och här ska jag rappa om frågor kontinuerligt.. Budgeten för 2010-11 och 12 kommer bli en viktigt fråga.. vår skatt är nu 21,09-- vi i majoriteten har nämnt att konjunkturnedgången kan kräva att man måste justera skattesatsen uppåt för att vi inte ska tvingas att skära i vård,skola och omsorg--vilket vi inte vill.. rappar om detta mmmm !

På riket så sitter vi nu i intressanta arbetsgrupper med S och v och det skall komma fram till något till jan/feb 2010.. men saker som kan rappas därifrån kommer att kunna läsas här !
Jag är särskilt intresserad i välfärdsgruppen !

Hoppas att ni bloggisar-- som läser denna lilla blogg .. tycker att den har ett visst värde och att ni kan tänka er att av och till läsa denna sida framgent och gör gärna kommentarer !

Jag vill till sist rikta en eloge till den på min blogg mest flitige kommenteraren Gunnar Karlqvist ..-. som jag och tjejen skall fira nyårsafton hos ! du ska få en liten bloggis uppvaktning Gunnar då !

Njut nu av årets fina sista dagar--
G L

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Självklart följer vi din blogg:)

2008-12-28 @ 17:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback