En dag och lite reflektioner

En dag går mot sitt slut och det har varit en lugn och trevlig sådan utan vare sig politik eller jobb och sådana dagar behövs,, Fikade med en vän på förmiddag för att sedan vara på besök på kommunhuset och lite snack med tjänstemannen på trafiken om den framtida kollektivtrafiken och dess förutsättningar.
Alltid bra med sådana samtal . Jag hade också samtal med ekonomchefen om den kommunala ekonomin inför budget beslut i juni då jag inte deltog på tisdagens möte..

Sedan hade jag träning med mitt damlag på Korpen där vår ledare Kattja körde ett muskelpass samt spinning med oss under en timma och även om vi i dag var bara 6 personer då 10 personer var borta pga av jobb och sjukdom så är detta en väldig bra och viktig del av uppbyggnadsträningen.
Vi kommer att ha denna träning en gång till nästa onsdag och då kör vi hårt med spinning i 45 minuter.

På väg hem träffade jag kjell Hedvall i affären i city och han berättade att han varit på Gotland sett på detta med konserthus.. De träffade bla Gotlands Landshövding Marianne Samuelsson (fd Mp språkrör från Alingsås)
och diskuterade statens synsätt på detta med etableringar av teater/konsert hus...
Detta besök gjordes med anledning av vår eventuella hotell och teater/konsert hus etablering på Framnäs..
Vi han inte tala så länge då Kjell hastade till ett möte,,, ( Hur många möten går vårt kommunalråd på under ett år kan man ju undra ?) Jag själv funderade lite på detta när jag såg honom vandra bort mot mötet och funderade också lite på vart jag är på väg,,, !  Ja fortfarande brinner viljan att arbeta politiskt för gjorde det inte detta så hade jag fått lägga av nu för jag är med stora kliv på väg mot allt mer möten och det finns liksom en ensamhet i detta på något sätt som man måste klara ! Man måste sträva såsom vilken elitidrottsman som helst och jag tror fortfarande att det finns en mening med denna strävan jag fortfarande bär på att göra samhället grönare !

Kvällen avslutade jag hos min kära mor och vi såg på tv,, tillsammans ,, och pratade vardagsgrejer och politik då min mor är medlem i partiet och sitter i skattenämnden,... Hon fick chansen att klaga på den låga pentionen och de högre kostnaderna i samhället,,, Jag hoppas kunna göra något bra för denna grupp framöver och då inte bara inom äldreomsorgen utan man kanske får se på detta med vår kollektivtrafik ,, Jag ska titta på den modell som S och Mp drivit igenom i Göteborg gällande avgiftsfri för de över 65 på icke trafikintensiv tid..

Ha det gott ,,

Göran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback