HALLO

76717-102

Hej !

I dag på samhällsbyggnadsnämnnden tog vi viktiga beslut gällande detta med att utveckla vår kollektivtrafik när vi skickade in en remiss till Västrafik som ägs till hälften av Regionen och till hälften av de 49 kommunerna att vi vill öka vår kollektivtrafik samt börja med biogas som drivmedel på tärortstrafiken för perioden 2009 till 2011.
Vi utvärderade också den avgiftsfria lördagstrafiken som har varit lyckad med en ökning med ca 2,5 till 3 ggr . Nu får Kommunstyrelsen ta beslut om vad vi ska göra i fortsättningen.
Återkommer med detta.,.

Jag tycker att det var ett bra möte och Jonas Sundström (S) hanterar den tuffa oppositionen skickligt måste jag säga.

I kväll var det lite ledigt och lite privatliv med mat och bio( Jump) Arnfilmen går ännu ,,, måste vara rekord i besöksantalet...

Debatten om miljön går vidare och jag tycker alltid det är kul med en sådan och tar inte åt mig personligen för att kunna ge uttryck för olika åsikter är väsentligt i en demokrati...

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback