Hej !

76717-108

Hej på er bloggisar och andra,,, är åter i skogen och har hjälpt till och flytta saker från MP-väst gamla kansli..
symboliserad av denna bild,,ler,,,Nä den låg i Borås och vi flyttade saker mm till Göteborg och Ekelundsgatan 4,,
Jag och Regionkanslisten,.Madde , ( Jag sitter i Mp väst styrelse ) hyrde en Van och gjorde detta ! Allt flöt på utmärkt och nu på måndag har vi 1,a mötet med mp väst styrelse på Ekelundsgatan !

Läste Kjells blogg och jag kan hålla med honom när det gäller ekonomer och deras sätt att skrämma oss politiker med att det alltid per deffinition blir sämre tider men vi måste ha en helhetssyn som politiker och här ingår det ekonomiska ,,, samt det sociala och ekologiska utifrån ett hållbarhets koncept !

Vi ska i juni sätta ner foten för 2009...

Vi ska bedömma om 21,09 kr / inv räcker att ta ut i skatt...
Vi ska bedömma om vi kan ta ut 73 millioner från förväntad vinst på kapitalet
Vi ska lägga en driftrbudget på upp mot 1 .7 miljarder kr.
Vi ska investera för 180 miljoner förutom det som gäller evanemangshallen som vi ska besluta om i kommunfullmäktige i typ april/maj,,
kostnad ca 100 miljoner... drift  ? vi ska få info på tisdag,..,., återkommer... !

Jag vill påpeka att höjs skatten med 10 öre så får man ut 6,7 millioner till,,driften,
Jag vill också påpeka att vårt Gullspångskapital har gått från ca 1.6 milljarder till 1,5 miljarder på en månad ( Jan 08)
Vi i Mp har sagt att vi kan inte skära i skola vård omsorg.. drift/ år.. ca 1,25 miljarder inkl. gymnasiet,,,
utifrån en satsning på Arenan....

Jag återkommer förståss med budgetinfo !

Ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tur att nya kansliet är lite större än kansliet på bilden:)
Flytten flöt på riktigt bra, tur att vi hann bli klara innan snöstormen slog till!

Postat av: Tony

Ja, det verkar ju ha blivit riktigt bra på nya kansliet. Det gamla kansliet var kanske något större än vad bilden visar, annars får man ju tycka synd om Bo- Lennart som blir kvar där alldeles ensam.

2008-02-01 @ 00:04:09
URL: http://vgtony.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback