Sommarinlägg



Hej på er alla som läser min blogg denna härliga sommar ! Bilden kan väl symbolisera engagemang och vilja och det är jag beredd att visa när nu det politiska arbetet snart kommer i gång på både kommunal och regional nivå.
Jag hoppas att vi inom Mp kan fortsätta att gå framåt i opinionen ( ligger nu på 6-7 %)

Det ska bli kul med den kommande politiker veckan i Lidköping som Mp startar den 9 augusti kl 11 till 13 , Vi kommer att erbjuda musik , fika och tal mm ! Vi har bjudit in S och V som är våra sammarbetspartier att närvara på vår dag !
Det är så att vi har ett för Lidköping viktigt sammarbete som jag ser bör förstärkas än mer för att vi ska visa att Alliansen i Lidköping inte är ett alternativ på något sätt när det gäller att styra lidköping in i framtiden !

Miljöpolitiken har hittintills satt Lidköping på kartan på ett positivt sätt då vi fått naturskyddsföreningen utmärkelse som 2,a bästa stad i Sverige efter Trollhättan !
Jag ser positivt på många sätt på utvecklingen av biogasanläggningen som ska vara klart under året 2010.
V i har nu fått resultatet på utredningen när det gäller vattnet (Kinneviken ) och vad som behöver göras och det ser jag som en mycket viktig sak framöver när det gäller vår utrinning av dagvatten som behöver justeras !

Jag jobbar hårt som sjuksköterska just nu och har gjort 16 nätter sedan 4 juli och har ca 12 kvar innan jag får viss ledighet och vi har ju de olympiska spelen framför oss .(8 augusti och tre veckor framöver)
Mitt tips just nu är .. 2 guld-4 silver och 5 brons... !

Ha det gott och njut av sommaren

Göran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback